۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

اخبار کوتاه

1) اولین خبر اینکه این هفته یکی از اساتیدمان خیلی قاطعانه در جواب سوال یکی از دانشجویان گفتند اقاله، ایقاع است، منتها با نقل قول همان دانشجو از دکتر شهبازی اول نظرشان تعدیل شد یعنی گفتند به نظر من اصلا نه عقد است و نه ایقاع ولی کمی بعد عوض شد و تصریح کردند که بله اقاله عقد است، سپس با خنده تلخی ایجاب کردند که حالا نروید به آقای شهبازی بگوئید که فلانی گفت اقاله، ایقاع است، ولی خوب من نشنیدم که کسی لفظ و اشاره ای مبنی بر قبول جز خنده جاری کند، پس قول و قراری منعقد نشد و من به همه گفتم، با این حال از استاد مکرمه تشکر می کنم که اصراری براشتباهشان نداشتند و با کمی تأمل آن را اصلاح کردند، این خود فضیلتی است، به همین خاطر هم ما این مورد را به قول آقای ولایی حمل بر صحت می کنیم و به پای فراموشی استاد می گذاریم.

2) امروز یکی دیگر از اساتید دانشکده که اتفاقا جزو اساتید خوب هم هستند، بر این نظر بودند که بهترین راه برای مقابله با آقای (واو) این است که ترم های آینده کسی با او واحد برندارد تا خود به خود کلاسهایش حذف شود، اینطور کم کم و بدون اطلاعیه و تحصن و درگیری می توان از گردونه خارجش کرد و از تلف شدن ساعتها وقت و عمر گرانبهای دانشجویان عمدتا تازه وارد که قرار است صرف تحصیل علم شود جلوگیری کرد، به نظر پیشنهاد خوبی بود.

3) این هفته آقای دکتر شهبازی ضمن اینکه خیلی از وضعیت تدریس متون فقه در دانشکده های حقوق می نالید و ناراضی بود، با تاکید فراوان بهمان توصیه کرد سی دی های درس شرح لمعه آقای وجدانی را از پاساژ مهستان واقع در خیابان کارگر جنوبی تهیه و طی یک برنامه حداقل دو ساله گوش کنیم و یاد بگیریم، می گفت؛ آقای وجدانی عالی درس می دهد؛ اول درس را کامل شرح می دهد و سپس ضمیرها را یکی یکی برمی گرداند و متن را ترجمه می کنند،... من که اگر گذرم به میدان انقلاب بیفتد حتما سی دی ها را تهیه و پروژه را استارت می زنم.

پ.ن: اینها خبرهای من بود، شما هم اگر خبر جالب و مفید یا نظری در این موارد داشتید بقیه را در جریان بگذارید.

پ.ن2: وبلاگ حقوق واحد تهران شمال یک ساله شد :)

۳۸ نظر:

  1. سی دی های آقای وجدانی خیلی خوبه جز اینکه بعضی جاها خیلی کیفیت پایینه . این توضیح رو حمل بر این نکن که من تمام سی دی ها رو گوش دادم ولی بخش قضاش رو گوش دادم خوب بود .
    ----
    من درسم تموم شده سیاوش جان . برخلاف تصورم آقای شهبازی مدنی 8 رو برداشت . مدنی 7 رو هم این ترم در سطح خیلی بالایی درس میده . منم مثه بچه مثبت ها میرم دیگه (;

    پاسخحذف
  2. اصولا" برای ما که در فهم متون فقه با در و دیوار دانشگاه عزیزمان برابری می کنیم امیدوارم این سی دی ها گره گشا باشد

    پاسخحذف
  3. سیاوش جان، ظاهراً حوصلۀ بازخوانی نوشتتو نداشتی و الا مطمئنم اون دو تا غلط تایپی (تأدیل به جای تعدیل/ تحسن به جای تحصن) رو اصلاح می کردی. بهرحال مرسی از اخبارت.

    پاسخحذف
  4. آخ چه سوتی های مضحکی!، اتفاقا من همیشه یک مطلب را می نویسم بعد چند ساعت دیگر می آیم و اشتباهاتش را برطرف و ارسالش می کنم، پریشب هم یک مطلب سراسر انتقادی نسبت به استادی که خبر اول متعلق به او بود نوشتم ولی دستم به ارسال نرفت امروز دوباره آمدم و ویرایشش کردم ولی باز هم به بعضی دلایل نتوانستم ارسالش کنم، آخر سر برای خالی نبودن عریضه و فی البداهه این مطلب را به عنوان جایگزین آن نوشتم و بدون ویرایش و چک ارسال کردم،..،اگرچه در تایپ این اشتباهات به وفور پیش می آید ولی آبروداری کردی مهیارجان، خیلی ممنون

    پاسخحذف
  5. مثل نه، عند بچه مثبتی احسان جان!

    پاسخحذف
  6. سلام. ممنون از خبرهاي خوبت.
    همين ابتدا ي ترم جديد بود كه ديدم يكي از بچه ها با عصبانيت از يك كلاس اومد بيرون. نمي شناختمش . اما استاد كلاس را چرا ! پرسيدم بيرونت كرد؟!! گفت : آره پرسيدم: ورودي جديدي ؟ گفت : بله اما بي سواد نيستم توي حقوق !
    گفتم: چرا بيرونت كرد؟ گفت يك چيز را اشتباه مي گفت . من هم مي دانستم بهش گفتم مگر اين طور صحيح نيست؟. اون هم گفت : تو به من ياد مي دي ؟! اصلآ پاشو برو بيرون ! تو براي نظم كلاس ضرر داري !
    خوب ! اين استادتان هر كس بوده به مراتب از آن آقا بهتر بوده چون حداقل اشتباهش را پذيرفته .

    اما در مورد آن ورودي جديد هم غير از اين دو فرض متصور نيست:
    اول اينكه : او درست مي گويد و بايد استاد بپذيرد
    دوم: او درست نمي گويد و استاد بايد قانعش كند.
    مي بينيم كه آن استاد ارجمند هيچ كدام از دو راه را انتخاب نكرده اند!

    نمي دانم اين غرور كاذب در بعضي از اساتيد از كجاست...

    2- مدتي قبل يكي از اساتيد خانم مطلبي را عجيب و غريب توضيح مي دادند!!. وقتي از ايشان سوال كردم روي ترش نموده و فرمودند من كه اصطلاح حقوقي مورد نظرم نيست وقتي درس مي دهم معناي معمول كلمات منظورم است!! بگذريم كه ايشان حقوق درس مي دادند نه كتاب كوچه ي احمد شاملو را !

    پاسخحذف
  7. سلام، خبرهای به جایی بود، اتفاقا آن استاد محترمی که گفتم آن پیشنهاد را در مورد آقای واو بهمان داد، دل پری هم از این مسائل داشت، یک ساعت برایمان درد دل کرد، پیشنهادی هم که در این مورد می داد این بود که می گفت؛ اگر دانشجویی سوال و ایرادی کرد که همه مطمئن بودید او درست می گوید و استاد اشتباه می کند، به صورت یکپارچه از او دفاع و استاد را محکوم کنید اینطور هم آن دانشجو آنقدر محجور واقع نمی شود که کلاس و احتمالا نمره آخر ترمش را از دست بدهد! و هم اینکه حداقلش این است که استاد مجاب به اصلاح رفتار خود می شود، ولی به نظر من اگر این حمایت یکپارچه هم نبود و فقط با هماهنگی بچه های درس خوان کلاس اجرا می شد، به شدت مثمر ثمر بود...

    پاسخحذف
  8. استاد ما که در حد گلوله درس را سَمبَل می کند.

    پاسخحذف
  9. سیاوش جان تبریک من رو به خاطر سالگرد وبلاگت بپذیر.
    با آرزوی شادکامی برای تو دوست عزیز

    پاسخحذف
  10. ok aliye hame ostad daran ma ham ostad darim...

    پاسخحذف
  11. من هم يك خبر دهم.وقتي استاد گرامي ((الف)) مطلبي گفتند و دانشجويي آن مطلب را نقض كردنداستاد گفت چنان در مقابله نظره من ايستادي كه من فكر كردم اعوذ بالله كفر گفتم!!!!
    خوب خوبه استاد اينطوري باشي نه كه از كلاس بيرون كنه اه ه چقدر بي جنبه!!!راستي استادحقوق تجارته جديدمان هم خيلي باحال از آب درآمدن چرا كه در پاسخه سوالاته دانشجويان مي دانيد چه مي گويند؟مثلا دررابطه با يك ماده اي فرمودن كسي به غير از فلان موضوع وفلان موضوع وفلان موضوعه مبحوثه درماده سوالي نداره!!!!!!!خوب استاده عزيز تمام مقصود ماده رو همين فلان موضوع ها تشكيل مي دهند :D

    پاسخحذف
  12. خیلی خیلی ممنون شهریار جان، ایشاالله تولد 2 سالگی وبلاگ محکوم نامه... پیروز باشی

    پاسخحذف
  13. البته بعضی از اساتید هم هستند که فکر میکنند زیاد بلدن و این توهم هم فکر میکنند خوب دارن تدریس میکنند غافل از اینکه .....

    پاسخحذف
  14. سلا دوباره آره من جزا ارشد میخونم اگه دلت خواست ما هم لینک کن خوشحال میشیم رفت و آمد داشته باشیم

    پاسخحذف
  15. داداش من همین الان لینکت کردم ایملهم که داری خلاصه ما در خدمتیم

    پاسخحذف
  16. مرسی از لینکت
    از بچه های حقوق هم میخوام بشتر مطلب بذران
    اینها همش خاطه میشه
    من الان میفهم چه روزهای خوبی بود دوره کارشناسی
    راستی من با دکتر پرویز نوین هم کلای مدنی 3 جبرانی دارم خیلی استاد خوبیه از این استادها کم پیدا میشه قدرش بدونید با اینکه این درس تو کارشناسی خوندم بازم ازش مطلب یاد میگیرم

    پاسخحذف
  17. سياوش جان تولد وبلاگت رو اول به خودت بعد به جامعه وبلاگ نويس ها و بعد به همه دانشجو هايي كه دق دليهاشون از دانشگاه رو از كامنتاشون ميشد بو كشيد (!) تبريك ميگم انشاء الله در پناه حضرت حق و توجهات مخصوص حضرت ولي عصر (عج) روز به روز بر موفقيت هاي خودت و وبلاگت و همچنين خواننده هاش اضافه بشه

    پاسخحذف
  18. استاد جدیدمان، خیلی خوب نیست ولی آدم مستعدی به نظر میرسه می گفت از کارشناسی تا دکترا را هم در دانشگاه شهید بهشتی درس خوانده، منتها به نظرم بزرگترین مشکلش بی تجربگی و تازه کار بودنشه،هنوز راه و روش درس دادن را خوب یاد نرفته، من برداشتم اینه که سالهای بعد خیلی بهتر از امسال بشه،

    پاسخحذف
  19. پیوندمان مبارک، داش رامین ;)

    پاسخحذف
  20. خیلی مخلصیم سعید جان، ممنون رفیق ، راستی، اساتید رو جا انداختی ;)

    پاسخحذف
  21. الان یادم اومد، این استاد خوبمون می گفت یک نواری از آقای (واو) داره که در مورد اموال منقول و غیر منقول نظرشون اینه که؛ «بعضی اموال منگول هستند بعضی غیرمنگول، خوب اموال منگول مثل اینکه چهار نفری سر یک چیزی رو بگیرید و بلند کنید، اموال غیر منگول هم مثل کَشتی :D »
    بعد در مورد این تعریف احمقانه از اموال منقول و غیر منقول گفت؛ این مثل حرف اون کسی میمونه که ادعا داشت زورش از بچگی هیچ تغییری نکرده، بهش گفتن چطور مگه؟ گفت؛ این کوه رو میبینید؟ آره ، من بچه که بودم نمیتونستم بلندش کنم الانم نمیتونم پس زور من هیچ تغییری نکرده :D

    پاسخحذف
  22. درود سیاوش وبلاگ بروز است با عنوان خاطره یک دانشجوی ارزشی از دانشگاه تهران شمال
    منتظرم
    پیروز باشی

    پاسخحذف
  23. سلام! حدس زده بودم چه كسي را مي فرماييد ديگر با اين منگول و غير منگول مطمئن شدم!

    پاسخحذف
  24. راستي استاد شهبازي هم هميشه به ايشان لطف دارند !

    پاسخحذف
  25. راستی سیاوش این شرح لمعه را اگر گرفتی آدرسش رو دقیق بگو که من هم برم بگیرم مسئله دیگه با یکی از دوستان می خوایم تو وردپرس یک وبلاگ بزنیم قالبش رو عین مال تو می خوایم فقط بنرش رو عوض کنیم خلاصه به قول کاراگاه گجت برس به داد این ناتوان!
    looool

    پاسخحذف
  26. اينجا من يك تذكر آيين نامه اي به دوست عزيزمان شهريار دارم به نظر من اگه قصد داريد وبلاگي كه ميخواهيد راه اندازي كنيد در مورد حقوق تهران شمال و يا دانشگاه باشه خواهشا دست نگهداريد (!) لطف كنيد دانشجو ها رو سر در گم نكنيد و بگذاريد خود سياوش به كارش ادامه بده و در حقيقت كار ما با يك وبلاگ در زمينه حقوق تهران شمال پيگيري بشه اگه يك وبلاگ ديگه با اين نام درست بشه مطمئنا نتيجه مطلوبي نخواهد داشت و موجب تحت الشعاع قرار گرفتن مطالب اين وبلاگ ميشه ( البته توجه داشته باشيد كه يك سال از شروع به كار اين وبلاگ ميگذره و راه اندازي يك وبلاگ ديگه موضوعات رو لوس خواهد كرد ) اما ذات خود نوشتن به هر صورت كه باشه بد نيست و من شما رو تحسين ميكنم (!) ولي چقدر خوبه كه يك خورده بدعت در عمل وجود داشته باشه نه اينكه تا ديدم يك وبلاگ مخاطبانش زياد شدند ما هم بخواهيم چوب اسكي هامون رو آماده كنيم و مشغول بشيم به (...)

    پاسخحذف
  27. خاطرات (واو)ما رو كشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  28. آقا سعید شما اول برو اون کامنتی که من گذاشتم رو درست مطالعه کن بعد بیا تذکر انضباطی بده! اصلا این کامنتی که من گذاشتم چه ربطی داشت به نظری که شما گذاشتید؟ من که ربطش را نفهمیدم شما بفرمایید از کجا استنباط کردید که قرار است یک وبلاگ دیگر با اسم حقوق تهران شمال راه اندازی شود؟ از همه جالب ترش اون آئین نامه انظباطی که ذکر کرده بودید کدام آئین نامه انظباطی؟ دوست من اگر از راه استباط فقه به این نتایج رسیدید بهتره کمی درس چهار واحد درس اصول فقه را جدی تری بگیرید ;)

    پاسخحذف
  29. اتفاقا امروز وقتی داشت اقسام سه گانه انحلال در عقد را بازگو می کرد، گفت: « بچه ها یه کسی یه کتاب نوشته و هشت تا قسم برای انحلال ذکر کرده» تا این را گفت همه بچه ها با حالت خنده گفتند حتما آقای (واو) را می گویید، استاد شهبازی خندش گرفت گفت؛ «نه» ولی در ادامه شروع کرد به اظهار لطف به مستر واو ..... جایتان خالی
    البته اشتباه نشود منظور من از استاد خوبی که در این پست ذکر کردم آقای شهبازی نبود، این بار یکی دیگر از اساتید رفته بود در کار ایشان ... ;)

    پاسخحذف
  30. سی دی ها را قرار شد یکی از خواننده های وبلاگ برایم بیاورد ولی آدرسش را بلدم؛ میدان انقلاب را که وارد کارگر جنوبی شدی بعد از سه چهار دقیقه پیاده روی سمت راست خیابان به پاساژی می رسید به نام مهستان، طبقه دوم؛ فروشگاه نورالزهرا یا گنجینه معرفت ... وبلاگ در وردپرس راه انداختن هم خیلی ساده تر از بلاگفاست این هم قالب پیش فرضش است، داشبوردش هم فارسیست، مطمئن باش به مشکلی بر نمیخوری

    پاسخحذف
  31. شهریار جان، سعید احتمالی داده، با «اگر» جمله را شرطی کرده و «نظرش» را گفته، مصداقش هم لزوما شما نبودید، ولی شما ظاهرا برداشت گوشه و کنایه ای چیزی از آن کرده اید، اینطور هم که جواب دادید متاسفانه هر کس بخواند فکرش را هم نمی کند شما دوتا هم دانشگاهی و دوست هستید با این که می دانم هستید و به همین دلیل کمی راحت جواب دادید، حالا هم که معلوم شد قصدتان چیز دیگری بوده پس مشکلی نیست و تفاهم هم دارید، من هم که نظری ندارم پس بحث تمام است. فقط یک لطفی بکنید؛ روی هم را ببوسید و من و باقی دوستانتان را خوشحال کنید.

    پاسخحذف
  32. سیاوش دانشجوی استاد شهبازی بودن و قلیون وسط دانشگاه کشیدن؟ چشم استاد روشن! ;)
    loooooool

    پاسخحذف
  33. بر بچ منم آپ کردم بیایید

    پاسخحذف
  34. salam aga mobarake bashe ishalah tanhaie pir she bad matalebet haleb afarin mard...

    پاسخحذف
  35. سلام رفیق،تبریک بابت تولد یک سالگیت.مبارک.اشالله همیشه وبلاگت بروز و قلمت رون باشه
    موفق باشی،راستی در مورد یه سری مسائل وبلاگت تو ماشین باهم صحبت کردیم،چی شد؟باور کن فکر خوبیه ها.میدونم این حق توست که مسیر وب تو مشخص کنی ولی میگم راجعبه اون تغییرات یه نظرسنجی بکن ببین چند چنده!!
    می بینمت.

    پاسخحذف
  36. اولا تولدت مبارک با يک سال سن اين همه دردسر درست کردي بزرگ بشي چي مي شي!
    بعدم اين خبرو داشته باشيد که در کلاس جزاي عمومي2 با وجود دست کم يک 1 جلسه غيبت استاد و تقريبا هر جلسه تاخير ايشون ، به فرموده خودشون ما عقب که نيستيم هچ! تازه جلو هم هستيم !
    ايول اينجوريشو ديگه نديده بوديم . روي ما رو کم کرد .
    بعدم يه نظرسنجي بذار واسه انتخاب بهترين استاد هر درس(از لحاظ درس دادن) جزئياتش هم دست خودتو مي بوسه ما نظر داديم و خسته شديم !

    پاسخحذف
  37. ممنون سید جان، تو هرچی بگی من گوش میکنم، پست جدید وبلاگ هم در این مورده

    پاسخحذف
  38. 1- وبلاگم ازت حسابی تشکر کرد بعدم گفت ایشاالله تولد وبلاگ شما
    2- جزا این ترم رو هواست، من پنجاه درصد از استاد قطع امید کردم دلم هم فقط به کتاب آقای گلدوزیان خوشه
    3- نمیدونم چجوری نظر سنجی راه بندازم ولی باشه یه کاریش می کنم

    پاسخحذف