۱۳۸۸ آبان ۱۳, چهارشنبه

باکلاس

قبل التحریر: با اینکه سر و صدا و احتمالا جنجال با طبع من میانه ی خاصی ندارد و معمولا از آن فراری هستم ولی نظر لطف دوستان در پست قبلی راهی را جز ادامه دادن پیش روی من باز نکرد، طبق معمول و با همان سبک و سیاق، البته با کمی تغییر و تحول در مطالب می نویسم، در مورد نگرانی ام از انتقاداتی که به بعضی اساتید کرده ام هم اصل را بر ظرفیت و سعه ی صدر ایشان قرار می دهم و خودم را نیز کمی بیش از قبل ملزم به رعایت احترام و انصاف در اظهار نظرهایم می نمایم ، از دوستانی هم که کامنت می گذارند نیز خواهش دارم مانند گذشته به این قواعد احترام بگذارند تا به امید خدا و کمک شما بتوانیم محیطی در این دنیای مجازی فراهم کنیم که نتیجه و فایده ای در راه تعالی و پیشرفت یکایک اجزای دانشکده مان داشته باشد، باز هم از همه دوستانی که در پست قبلی نظرشان را در مورد این وبلاگ گفتند تشکر می کنم.

باکلاس:

نمی دانم آیا تا به حال وکیل به سنگینی و باکلاسی آقای رحیمی خجسته دیده اید؟ یا نه، به نظر من که خیلی جذاب است، از طرز راه رفتن، تیپ زدن، درس دادن و از همه مهمتر بیانش خیلی خوشم می آید، شهبازی را که می شناسید؟! خیلی سخت از کسی تعریف و تمجید می کند ولی با اینکه بارها  از او تعریف کرده بود هیچ وقت فکرش را نمی کردم اینقدر استاد باشد که بتواند در همان جلسه اول کاری کند که مجبور شوم در همه کلاسهایش شرکت کنم، کلاس هایی مملو از علم و دانش، یادم نمی رود آن روز آنقدر هنرمندانه سیم های مغز من را به هم وصل کرده بود که تا شب احساس می کردم که در سرم پروژکتور روشن کرده اند، حتما این حالت را تجربه کرده اید، چیزی شبیه روشن کردن، گرم شدن و لائی کشیدن، احساس می کنید که دیگر هیچ چیز گنگی در جهان برایتان وجود ندارد، با یک بار توضیح همه چیز را می فهمید، عاشق کتاب و اهلش می شوید، حالت فیلسوفانه ایست که برای امثال من اغلب گذراست ولی در همین حدش را هم  مدیون کسی یا چیزی هستید که یک یا چندین واقعیت علمی یا غیر علمی را در جانتان ریخته و با تار و پود روحتان ممزوج کرده است، امروز هم با اینکه خیلی به ندرت از بحث اصلی خارج می شود با تعریف چند داستان و تجربه جالب از وکالت خود و دوستانش و تذکر یک نکته جالب در مورد اخلاق وکالت که بعید می دانم تا آخر عمر فراموشش کنم یک حال اساسی بهمان داد،( بعله! ما اینطور حال می کنیم) خوش به حال موکلین دکتر رحیمی خجسته حتما در دادگاه هم مثل کلاس ما حجم حجیم مطالب دقیق و موشکافی شده را بر سر قاضی و حریفش فرود می آورد! ما که خیلی با سبک و سیاق ایشان در تبیین مسائل درسی حال می کنیم، دو ساعت ممتد برایمان حرف می زند و خسته نمی شود و نمی شویم، تعریف های دقیق و مثال های گویا و کافی، نمی دانم شاگرد دکتر کاتوزیان بوده است یا نه ولی دکتر شهیدی را می دانم بوده است این خودش سعادت و امتیاز بزرگی است، از دل انگیز ترین جاهای کلاس آقای رحیمی خجسته هم همین جاست یعنی هنگامی که نظرات این دو اسطوره حقوق خصوصی را برایمان مطرح و موشکافی می کند و هر بار نظر یکی را ترجیح می دهد، خیلی حال می دهد، استاد است، باکلاس،با سواد، دکتر، خوش تیپ، محجوب....فقط امیدوارم تا پایان ترم مشکلی پیش نیاید و کما کان بتوانم در کلاس های ایشان شرکت کنم، افتخاریست برای من

بعد التحریر: قبل از پایان ترم سعی می کنم مقایسه ای جامع بین روش درس دادن دکتر شهبازی و دکتر رحیمی خجسته انجام دهم و تقدیم دوستان کنم.

۶۲ نظر:

  1. اگر قرار به درجه بندی باشه
    اقای دکتر شهبازی استاد حاذقی هستند و این کلمه واقعا برازندشونه
    اقای دکتر خجسته وکیل حاذقی هستند
    اما
    من شخصا شیوه ی تدریس این دو استاد رو در بین تمام افرادی که تو این موسسه ی ازاد اسمشون استاد هستش می پسندم
    شیوه ی تدریس دکتر خجسته نیاز به ذهن اماده و هوشیار و پی گیر داره(که مطلب میس نشه) و مغز باز کنه روش ایشان
    اما دکتر شهبازی استعدادی دارند که تمام افراد به اصطلاح دانشجو اما کاملا اکبند حتی ناخواسته و به صورت توفیق اجباری در زمان امارگیری و تبادل اطلاعات و انتقال سیگنال در کلاس(که حرفه ی اصلیشون هستش)مطالب رو متوجه می شوند و و و اینکه استدلال کسانی که گوش می دهند صد درصد قوی خواهد شد چون وقت برای درک و تحلیل و کامپیر مسائل با توجه به شیوه ی تدریس این استاد گرانقدر همزمان با یادگیری فراهم است

    پاسخحذف
  2. اگر قرار به درجه بندی باشه
    اقای دکتر شهبازی استاد حاذقی هستند و این کلمه واقعا برازندشونه
    اقای دکتر خجسته وکیل حاذقی هستند
    اما
    من شخصا شیوه ی تدریس این دو استاد رو در بین تمام افرادی که تو این موسسه ی ازاد اسمشون استاد هستش می پسندم
    شیوه ی تدریس دکتر خجسته نیاز به ذهن اماده و هوشیار و پی گیر داره(که مطلب میس نشه) و مغز باز کنه روش ایشان
    اما دکتر شهبازی استعدادی دارند که تمام افراد به اصطلاح دانشجو اما کاملا اکبند حتی ناخواسته و به صورت توفیق اجباری در زمان امارگیری و تبادل اطلاعات و انتقال سیگنال در کلاس(که حرفه ی اصلیشون هستش)مطالب رو متوجه می شوند و و و اینکه استدلال کسانی که گوش می دهند صد درصد قوی خواهد شد چون وقت برای درک و تحلیل و کامپیر مسائل با توجه به شیوه ی تدریس این استاد گرانقدر همزمان با یادگیری فراهم است

    پاسخحذف
  3. وای قصد جسارت نداشتم دکتر سرخوش را هم باید به لیست اساتید [خوب] اضافه کرد یادم رفت...[deleted]

    پاسخحذف
  4. در مورد مدل درس دادن این دو بزرگوار تا حدودی با شما موافقم

    پاسخحذف
  5. درود سیاوش اینقدر ما را تحریک کردی که پستی در مورد استادان دانشگاه نوشتم
    منظرت هستیم
    پیروز باشی

    پاسخحذف
  6. هورمزد یعقوبی نژاد۱۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱:۰۱

    سلام. خوشحالم كه بر گشتي . با ايشان هنوز كلاسي نداشته ام اما از آنجايي كه شما از هر كس تعريف مي كني به من نمره نمي دهد ترجيح مي دهم با ايشان درس بر ندارم!!!! من هنوز از 10 مدني 3 شهبازي دلم داغ است! 3 واحد 10 !!!!‌

    اما از شوخي گذشته رحيمي خجسته را خيلي ها تعريفش را مي كنند .

    آقا من چه شانسي آوردم كه از آقاي مقيمي اينجا تعريف كرده بودم ! آمده بودند و خوانده بودند!!!!‌ تازه وبلاگم را هم پرينت كرده بودند !!! هنوز هم سر كلاسشان هر وقت از سايت و وبلاگ و اينترنت و اون ترنت صحبت مي شود خنده اي نثار ما مي كنند !

    پاسخحذف
  7. پس تصميم خودتو گرفتي .
    دوستان عزيز با توجه به شرايط جديد و اضافه شدن کادر اساتيد گرانبهامون به خواننده هاي اين وبلاگ ، همه دست به دست هم دهيم به مهر (!) و با عوض کردن تقريبي ادبيات حاکم که قبلا فقط دانشچجويي بود ، به جانب احتياط پيش بريم . سياست جذاب و دوست داشتني نه سيخ و نه کباب .
    بلکه به اين طريق به اين عزيز جان بر کف دست (سياوش) کمک کرده باشيم .
    در مورد دکتر خجسته واقعا اغراق نکرده بودي و کارش درسته اساسي . جاي خوشحالي داره که مدني3 رو ميتونيم در خدمت دو تا از بهترين اساتيد مدني باشيم .

    پاسخحذف
  8. سلام سياوش ! اجازه بده قبل از اينكه بخوام شروع كنم ازت يه خرده بگيرم كه اگه از اين به بعد نگارشت بخواد در تعريف و تمجيد خلاصه بشه ديگه فايده اي نداره از قديم گفتن حقيقت تلخه اما خيلي ها هستند كه اين تلخيو نميتونند به جونشون بخرند كه نتيجش همون چيزي ميشه كه هم تو ميدوني هم من (!) اما اينو يادت باشه اونهايي كه هميشه بلند فكر ميكنند به هيچ وجه كوتاه بيا نيستند كلي سعي كرديم گوشيو دست اين جماعت بديم اما خيليها گوشي دستشونه و بازم نميشنوند (!) احترام زيادي براي آقايان قائل هستم اما قبول كن بعد از اين همه نگارش انتقادي اين تعريف و تمجيد ها يكم نچسبه اما نكته جالب تر اين بود كه يك عزيزي اينجا ازيكي از اساتيد تعريف كرد و اسم ايشون رو خواست جز ليست استاد هاي خوب اضافه كنه حوب خيلي خوبه ياد يه حكايتي افتادم كه ميگفت طرف براي اين كه بتونه خوب دروغهاي شاخدار بگه رفت فن بيان رو ياد گرفت (!) يه وقت فكر نكني منظورم به شخص خاصيه اصلا (!!!) آقا سياوش بيان ديدگاه اون هم با رعايت احترام هيچ اشكالي نداره به شرطي كه اين احترام متقابل هم باشه (!) حالا هركي خوشش مياد هركي بدش مياد. اينجا اگه اصل بي طرفي رعايت بشه خيلي خوبه ولي تا حالا فكر كردي بي طرف ها از كدوم طرف بي طرف هستند؟ اين ارزش ها هستند كه عقايد ما رو به وجود آوردند با سنتي و مدرن بودنش اصلا كاري ندارم اما از طرفي خيلي ها هم عقايدشون رو از بازار آزاد تهيه ميكنند( چي گفتم! ) يعني اينجا ارزشها به كل كشكه نيميدونم تو و خواننده هاي وبلاگت سبزي چه كسي رو پاك ميكنيد اما من يكي كشك خودم رو ميسابم تا آخرم پاش وا ميستم اينها حرف هاي بي حساب من بود حرف حساب شما چيه ؟

    پاسخحذف
  9. اوه خوشحالم بلاخره طلسمت رو شکستی، الان میام

    پاسخحذف
  10. سلام، ممنون هورمزد جان، آره منم شنیدم که آقای رحیمی خجسته اهل نمره دادن نیستند البته نظر خودشون چیز دیگری بود... آقای مقیمی هم که بعله! ما را هم غیر مستقیم شرمنده کرده اند.

    پاسخحذف
  11. اتفاقا من اصلا آدم جان برکفی نیستم! فقط یکم سیاستمدارم

    پاسخحذف
  12. قربون دلت برم رفیق که همیشه پره، اما خیالت راحت باشه من الکی از کسی تعریف و تمجید نمیکنم. راستی، وبلاگت مبارک، بابا تو از بهمن 86 مینوشتی و ما خبر نداشتیم؟!! حیف نبود ما بی خبر بمونیم؟ ای بابا

    پاسخحذف
  13. چه عجب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب
    با اینکه تغییر روش این بلاگ کاملا مشهوده اما هیچ کس حرفی نزد و همه با هم جهتشون رو عوض کردند و تازه اینکه همدیگر رو هم تحویل گرفتند که چه خوب شد لاینمون رو عوض کردیم داشتیم اشتباه میرفتیم ادبیات دانشجوئیمون اشتباه بود باید به مسیر سکوت محض(تمجید بی دلیل سانسور=سکوت و خفقان) ناشی از فضای کمونیستی جامعه و این موسسه ازاد و کلاس اساتید محترم بازگردیم حالا چه طوری مهم نیست یا دنده عقب بر میگردیم و ادیت میکنیم که کاش ادیت بود (عوض کردنه دیالوگا خیلی توهین امیزه ه ه ه ه ه)یا اینکه اولین خروجی که دیدم را واردش می شویم حالا کدامین ترکستان است مهم نیست مهم انست که بزرگان بپسندند و ما دانشجوبان و نظراتمان را که ناشی از بیکاری و عدم تجربه ی کلاس هایشان بود مورد عفو قرار دهند .اللهی امین ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن
    حالا تا اونجایی که من ادبیات شما رو فهمیدم نمیخوای بی ثبات باشی و به مسیر قبلی خلاف جریان بلاگخانه فعلی می خوای ادامه بدی .حتما ماهی تنومندی هستی
    اما
    واقعا دیگه ارزش نداره
    چون نمیدونی زمان بعدی که برگردی چه مطالبی از جانب شما بیان شده که یه وقت شان فانتزی وتزریقی به بعضی ها متزلزل نشود

    پاسخحذف
  14. شما هم اگر با اسم اصلی خودتان می نوشتید مجبور می شدید به هنجارهای جامعه احترام بگذارید، من فقط کامنت های توهین آمیز بعضی از بچه ها را ادیت کردم،همین! قرار هم نیست «خلاف» جریان قبل به مسیر ادامه بدهم، در مورد آقای رحیمی خجسته هم بعید می دانم کسی مخالفت عمده ای با اظهارات من داشته باشد! حالا کجای تغییر روش من مشهود و خلاف میل شما بوده است را نمی دانم؟!

    پاسخحذف
  15. kiنه سیاوش من زیاد در این وادی ها نیستم حقیقتش این مطلب را هم به عمدی گذاشتم زیرا عکس العمل دوستان برایم جالب بود در این دانشگاه در کلاسی که از 40 نفر 25 تای آن دختر است یعنی نمی شود تو از کسی بیشتر از بقیه خوشت بیاید؟ خلاصه که زیاد رو این قضیه فکرت را متمرکز نکن مخصوصا رو کلمه قبلم رو جا گذاشتم که خودم وقتی به این جمله فکر می کنم بیشتر رو جنبه طنز مطلب توجه دارم رفیق

    پاسخحذف
  16. اسم شما مستعار است
    نظر من کلی بود و در جواب یکی دیگر از دوستان بود حال به تایید یا رد یا حد اوسط این دو
    و مربوط به تاپیک شما نبود به این دلیل که من نطرم رو در مورد این موضوع (استاد نامبرده)داده بودم و به عمل و عکس العمل های شما و دوستان همراهتان ربط داشت.
    اگر قرار باشد نظرات را تغییر دهی که دیگر نظر نیست
    اینجا دیکتاتوری باب میل دیگران رایج می شود
    انتقاد اعم از + و - را همراه با رعایت ادب و دلیل منطقی باید پذیرفت
    اگر مشکل نام و نشان است
    بهتر است فقط افراد با نام سه جلدیشان اعلام نظر کنند بنا به درخواست شما اما بد هم نیست انوقت می فهمیم همان کسانی که هنجارهای اجتماعی به مددشان امده است چقدر به ازادی بیان و پرسنالیتی افراد احترام میگذارند
    اداب اجتماعی که در بدو امر نسبت به شما و کسانی که از نام و نشانشان اگاهند رعایت نکردند و تجاوز به حریم شما کردند پرسنالیتی که رعایتش از من دانشجو تا خانم و اقای استاد مدیر و مسئول انتظار می رود

    پاسخحذف
  17. سلام.
    1- حقيقت را بگوييم! اگر تقي زاده انصاري و رامين راد و ... خوب نيستند نبايد بگوييم كه هستند حتي اگر سر كلاسشان باشيم حتي اگر با اسم خودمان بنويسيم!
    اگر صديق و علي اكبري و مقيمي و رفيعي در نظر ما و رحيمي خجسته و شهبازي و... در نظر شما خوب هستند جوانمردي نيست كه بگوييم نيستند!
    2- تعريف 2 زار نمي ارزد اگر با علم به اين باشد كه آن استاد مي آيد و مي خواند. دنائت محض است و ننگ شخصيت انساني.
    نمره مي گذرد ... چنان كه بسيار نمره گرفته داريم و بسيار هم نمره نگرفته ! اما چيزي كه براي انسان مي ماند دل اوست و وجداني كه فرياد مي كند !

    3- اگر مسير اين وبلاگ به سوي تعريف و تمجيدبرود
    به سوي: چه خوش شهبازي پاك زاد و... برود
    به سوي چه سري و چه دمي و عجب منقاري و... برود
    به سوي وه وه كه شمايلت چه نيكوست و... برود

    ما نيز رفته ايم !


    هر كس تعريف مي خواهد سري به خانه عمه اش بزند! حال قصه ي ماست!

    حقوق جمع حق است برادر ! عدالت مي داني چيست؟ هر چه هست با نمره قابل خريد و فروش نيست...

    اما تو كوه درد باش / طاقت بيار و مرد باش !!!!!!!

    پاسخحذف
  18. اسم من مستعار است با این حال سعی می کنم هنجارها را رعایت کنم! این مزیت است! نه؟ باز هم می گویم من انتقاد کسی را سانسور نکردم و نمی کنم فقط کلمات و عبارات توهین آمیز را حذف کردم و می کنم،اما در کل با حرفات موافقم،... ظاهرا اختلاف نظری جز سوء برداشت نداریم ! راستی عذر میخوام که وسط حرف شما و اون دوستمون پریدم آخه نیش و کنایش به من هم بود انگاری

    پاسخحذف
  19. چرا نمیشه؟ خوبم میشه، ولی به شرط اینکه در همون حد طنز باقی بمونه! والا آخر عاقبت قشنگی نداره

    پاسخحذف
  20. آرهآره قبول دارم میگن تو این دوره زمونه به کسی دل نبند
    looooool

    پاسخحذف
  21. انگاری نه . تا حد زیادی به شما و بزرگان مسیر نطق مشخص کن بود و بعضی از تفریح و تن پرور جویان
    البته با عرض معذرت از اینکه اینجانب (پ.ش)رعایت اداب و نزاکت ساحت مقدس این فضای مجازی وشما و دانشجویان و بعضی از اساتید رو نکردم و باعث شدم ویراستاری شما تقویت بشود .این امر تکرار نمی شود .خداحافظ

    پاسخحذف
  22. هم دانشگاهي ناشناس من، sdfdf عزيز . همه ما که اينجا مطلب مي ذاريم دوست نداريم چيزي جز حقيقت رک و پوست کنده بخونيم و بنويسيم. ولي بايد ديد امکانات در چه حده. سريع همديگه رو متهم نکنيم.
    تو پست قبلي نظر گذاشتم که آقا سياوش ادامه بده،به همين روش هم . ولي يه سري موضوعات جديد پيش اومد که اگر من جاي سياوش بودم براي همه تعريف مي کردم تا بهتر قضاوت کنن. ولي تفاوت من نوعي با سياوش همينه که من اول نفع خودمو درنظر مي گيرم که اون اين کارو نکرد ، که اگه مي کرد 100 درصد بلاگو تعطيل مي کرد .
    آقاي يعقوبي نژاد قرار نيست اگه استاد x به نظر ما خوب نيست ، بگيم خوبه. فکر کنيد سر کلاس از من پرسيده نظرت راجع به تدريس من چيه؟ مسلما با الفاظي مثل مادربزرگ 100 کيلويي، بيسواد و چه چه انتقاداتو مطرح نمي کنم(منظورم از ادبيات دانشجويي اين بود شايد کلمه مناسبي انتخاب نکردم). ميگم استاد شما مطالب خارج از موضوع مي گي ، شوخي بي جهت مي کني ، رو موضوع تسلط کافي نداري، بي انصافي نمره مي دي . رايطه ت با شاگردات خلاف شئوناته ، سر وقت نمي ياي. برنامه ريزي نداري. همچنان انتقاد کنيم، ولي بدون توهين. تصور مي کنم فرهنگشو اينجوري بايد جا بندازيم .

    پاسخحذف
  23. سلام. اين مادر بزرگی كه گفتيد ياد يكي از اساتيد افتادم! با اينكه بنده خدا شيوه درس دادنش مثل معلم هاي دبستان بود ولي انصافآ بي انصاف نبود و هميشه خوب نمره داد.

    حالا نمي دانم همان را مي گوييد يا خير؟!

    پاسخحذف
  24. راستي يك نكته ديگر هم هست ! حالا كه اساتيد سايت هاي ما را مي بينند چرا شما سايت هاي انها را در وبلاگ قرار نمي دهي؟! با اندكي جستجو پيدا مي كني! پيدا هم نكردي من چند تايي شان را سراغ دارم!!!

    پاسخحذف
  25. مثلآ اينجا !

    http://www.dadafarin.com/about.aspx

    پاسخحذف
  26. از لخاظ علم رحيمي خجسته نمي شه ايرادي گرفت ولي يك ايرادي دارن واون هم اينكه خيلي خيلي تند مثال مي زنن ودرس مي دن البته گاهي اوقات و تكرار مطلب ندارن شايد به خاطره كمبوده وقته ولي اگه آرام تر درس مي دادن خيلي بهتر بود.ولي خودمانيم هيچ كس به شهبازي نمي رسد از لحاظ انتقاله مطلب وتسلط وشيواييه سخن.وآقاي رحيمي خجسته بايد براي محبوب تر شدن با رقيبي چون شهبازي دست وپنجه نرم كنند.

    پاسخحذف
  27. لخاظ نه لحاظ.:)ببخشيد.

    پاسخحذف
  28. بله همونو مي گم . نه بي انصاف نبود ولي در 2 ترم هرکاري کردم نتونستم بيش از 15 دقيقه به حرفاش گوش بدم . اينم يه ويژگيه واسه خودش! .

    پاسخحذف
  29. این یک مورد را عمدا نذاشتم هورمزد جان

    پاسخحذف
  30. کدوم موضوع؟ ...آهان، دکتر آیت الله مقیمی (دام ظله العالی)

    پاسخحذف
  31. خواهش می کنم،
    یک کاری بکنید؛ همیشه مطلب را که نوشتید بلافاصله ارسال نکنید، یکی دو بار برسیش کنید و بعد روی فرستادن دیدگاه کلیک کنید

    پاسخحذف
  32. حالا قهر نفرمائید، خوبیت ندارد

    پاسخحذف
  33. آره سیاوش جان . ایشون شاگرد آقای کاتوزیان هم بودند .
    اون اوایل که میرفتیم سر کلاسای این دو استاد به ما میگفتن که آقای شهبازی بیشتر نظرات آقای کاتوزیان رو منعکس میکنه و آقای رحیمی خجسته بیشتر نظرات آقای شهیدی مرحوم رو . بعدا متوجه شدم که همین هم هست . ولی با مرور زمان سر کلاسای بالاتر دکتر خجسته احساس کردم که ایشون کمی ( جدا از احترام فوق العاده ای که برای آقای شهیدی قائل هستند ) بیشتر از پیش روی خوش به دیدگاه های آقای کاتوزیان نشون میدن .
    راستی اگه الآن مدنی 3 هستی حتما اموال و مالکیت آقای کاتوزیان رو شروع کن به خوندن .

    پاسخحذف
  34. همیشه میزنی توی خال احسان، یادمه میگفت؛ فرق دکتر شهیدی و دکتر کاتوزیان بیشتر به تفاوت نوع نگاه و مبنای فلسفیشون به حقوق بر می گرده و خواه ناخواه جامعه به سمت قبول دیدگاه های عدالت طلبانه دکتر کاتوزیان پیش میره، ضمن اینکه نظرات دکتر شهیدی هم خیلی دقیق و موشکافانه است و به این راحتی ها مو لای درزشان نمی رود فقط کمی سنتی هستند، مثالش هم نفقه بود که به اعتقاد دکتر شهیدی فقط شامل مایحتاج ضروری زن میشه، مدتها هم در قانون به همین شکل عمل میشده در حالی که بنا بر نظر دکتر کاتوزیان میزان نفقه نسبیه و طبق عرف خانواده ها باید محاسبه بشه! نظری که بلاخره بعد از مدتها پیروز میشه و در مجلس تصویب و به شکل قانون رسمی کشور در میاد،
    میدونی وقتی اختلاف پیش میاد آدم مجبور میشه فکر کنه و یکی را انتخاب کنه این خیلی جذاب و راه گشاست .....
    اموال و مالکیت مال مدنی 2 بود نصفشم خوندم ولی باقیش موند، چطور؟ پیش نیاز مهمیه؟

    پاسخحذف
  35. سیاوش استاد صلاحی که تو تویتر گذاشتی رو بهم برسون احتیاج دارم بهش برای نوشتن مطلبی
    مرسی

    پاسخحذف
  36. برای عرض ادب اومدم!
    در مورد دکتر خجسته اینکه تا حالا توفیق نداشتم خدمتشون برسم،چند باری سعی کردم اما...

    پاسخحذف
  37. ارادتمندیم رفیق، این «اما»ت منو کشته ;)

    پاسخحذف
  38. http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=M562994.jpg
    دیروز یکی از بچه های دانشگاه می پرسید این looooool که شهریار گذاشته یعنی چی؟
    loooool ;)

    پاسخحذف
  39. پنجره ای به حقوق۱۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۳:۱۰

    منتظر نظرات دیدگاه ها و .........
    از هم اکنون می توانید برای گرفتن ویزای ورود به سرزمین حقوق با فرستادن مطالب حقوقی اقدام نمایید
    wwww.window-to-law.blogspot.com

    پاسخحذف
  40. درود سیاوش
    حالا معنی اون عبارت را به دوستان گفتی؟ :)

    پاسخحذف
  41. Mr Siyavash dar javabe oon matlab ke gofte boodid nemidoonid Dr khojaste shagerde dr katooziyan boode ya na bayad begam ke ishoon dar maghtae tahsiliye Dr shagerdeshoon booode. Va amma tamame tarifhatoon az dr khojaste kamelan rast boodo sahih . emrooz dashtim be bachchha migoftim akhe mage mishe yek ostad va yek vakil enghadr ba class o ba shouro ba vaghar bashe ?? {bale hala ke shode ;) } nomrashoon 20 e . va amma dar maghame moghayese man fekr mikonam Dr khojaste va Dr shahbazi ro nemishe ba ham moghayese kard choon kamelan raveshe tadriseshoon motefavete . be ghole khodeshoon ravesh kheng pasandanast, raveshe Dr khojaste ham ke wow .

    پاسخحذف
  42. انجام شد رفیق هرچند که حتی از اون دیدگاه هم مسئله نیست
    اما از این حرفها بگذریم پیشنهادی که دوست داشتی ازش بیشتر بدونی اینه که چطوره این وبلاگ رو به صورت گروهی اداره کنی این وبلاگ اگه چندتا نویسنده داشته باشه خیلی بهترم میشه
    پیروز باشی

    پاسخحذف
  43. بگو تقصیر من نیست از این سروریه که سیاوش انتخاب کرده علامت خنده نداره!
    loooooooool

    پاسخحذف
  44. Ba star kamelan movafegham, raveshe in do ostade khubo aslan nemishe ba ha moghayese kard
    Hata nemishe goft ke kodumeshun behtaraz un yekye
    Wali ye akhlaghe khubi ke ostad khojaste nesbat be ostad shahbazi daran ineke ishun har soali ke dashte bashi hata kharejaz mozu ham awale kelas jawab midano nemigan ke in hanuz baraye shoma zudeo baraye mesal tu madani haye balatar mikhunin . hich soalyo bi jawab nemizar be hich vajh
    In male awale kelase
    Ishun badaz kelasam ta harvaght ke soal dashte basji ham mimunano jawabe soalaro midan, aslant mohem nist ke cheghad vaght bebare, mohem barashun ineke mozuro kamelan barat ja bendazano be ghole maruf shir fahme beshi

    پاسخحذف
  45. مدنی 2 خیلی مهمه . در واقع پایه ی همه ی مدنی های دیگه ست . باورت میشه استادی داریم تو دانشگاه خودمون که کتاب در مورد مدنی داره ولی وقتی کتابشو بخونی میفهمی استاد اصلا پایه ای تعطیله .
    من آدم ایرادگیری نیستم ولی وقتی میبینم کسی که چیزی بلد نیست میاد "درس میده " این به نظرم بزرگترین خیانتیه که در دنیای علمی ممکنه اتفاق بیافته .
    --
    چیزی هم که در مورد نظرات دو دکتر گفتی درسته . کلا دکتر شهیدی به اصوال حقوقی پایبند تره ( و به همین خاطره که موی لای درزشون نمیره ) و دکتر کاتوزیان براش مهمه که از کنار هم گذاشتن این اصول چه نتیجه ای حاصل میشه و اگه این نتیجه عادلانه نباشه ، میگه باید اون رو تعدیل کرد .

    پاسخحذف
  46. سر كلاس آقاي شهبازي نشستن يك لطفي داره سر كلاس آقاي خجسته نشستن هم لطفه خودشو در واقع در هردو هدف فهميدنه دانشجوست به نظرم آقاي خجسته در پاسخ پرسش هايي كه گنگ و مبهمن هستن خودشون سواله درستو حدس مي زنن وپاسخشو مي دن بدونه هيچ گونه نمسخري ولي آقاي شهبازي با اداي يك جمله يا كلمه يا حركته غير منتظره دانشجو رو از سوال پرسيدن توبه كار مي كنه وسوال پرسيدن از شهبازي نيازمند مزه كردنه سواله ولي آقاي خجسته اين طور برخورد نمي كنن.كاش اين انتقادات به گوش استادامون برسه.

    پاسخحذف
  47. باشه، ممنون، قبلا هم یکی از رفقا این پیشنهاد را داده بود، بزار یکم در موردش فکر کنم ;)

    پاسخحذف
  48. منظور منم همین فرق ها بود دیگه

    پاسخحذف
  49. نمیدونم چرا من با همه ی کارهای شهبازی حال میکنم، انگار رابطه ی من با شهبازی مثل عاشقی میمونه که عیب های معشوقش رو نمیبینه... البته اگر واقعا اینهائی که میگید عیب باشن!

    پاسخحذف
  50. عيب نيست ولي اگه اينطوري نبودن بهتر بود يادمه يك بار آقاي شهبازي در پاسخه يك دانشجويي سوت زدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  51. عيب نيست ولي خوب اگه ايشونم به همه سوالا جواب مي دادن خوب بود يادمه آقاي شهبازي در پاسخه سواله يك دانشجويي سوت زدن!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  52. به آقای دکتر رحیمی خحسته سلام برسانید من از دانشجویان سال 81 ایشان بودم بهترین نمره تجارت3- برای بنده بود -19تمام که از ایشان تشویقی گرفتم . در حال حاضر دانشجوی ارشد جزا هستم

    پاسخحذف
  53. این حرفها همش درست، ولی تو رو خدا منصف باشین و یه کمم از استادای دوزاری تعریف کنین؛ اونا هم در جای خود خیلی مفیدن، آخه اگه اونا نبودن ما از کجا باید ارزش استادای خوبمونو می فهمیدیم؟ به قول سعدی (علیه الرحمه):
    تو در میان فراتی، ندانی این معنی
    به راه بادیه دانند قدر آب فرات!

    پاسخحذف
  54. راستی سعید جان؛
    مگه دکتر رحیمی خجسته تجارتم درس میدن؟!

    پاسخحذف
  55. بله درس مي دن.ايشون يك بارم دررابطه با تخصصشون در رشته تجارت برامون گفتن.

    پاسخحذف
  56. فقط دكتر شهبازي.چون روش درسشون كاملا خنگ پسنده . يعني جوري درس ميدن كه همه متوجه ميشن.

    پاسخحذف
  57. بنده م بعد از کلی کنکاش به این نتیجه رسیدم((((فقطططططططططططط دکترشهبازی به هزارویک دلیله موجه البته)))))))))))

    پاسخحذف
  58. سلام . من سعید هستم. دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق جزا- یک خاطره کوتاه از دکتر رحیمی خجسته- من جزء معدو افرادی بودم که تجارت 3 رو نوزده و هفتاده و پنج گرفتم. ترم بعد تجارت 4 دیر رسیدم کلاس دیدم همه داران منو نگاه می کنم و میگن سعید.... اینه اینه بعدا فهمیدم چه اتفاقی افتاده واقعا استاد حاذقی است اقای دکتر رحیمی خجسته از زحمات ایشان ممنونم

    پاسخحذف