۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

مهره مار

1) سعید در پست قبل پیشنهاد داده که در مورد سلف و غذای دانشگاه هم مطلبی بنویس، از آنجائی که من تخصص خاصی در امر غذا ندارم و معمولا در هنگام گرسنگی، سعی می کنم به راحت ترین راه برای رفع آن متمسک شوم و حتی هنگامی که چند روز در خانه تنها هستم اگر مهمانی نداشته باشم با نیمرو و یا نون و ماست کارم را راه می اندازم علی القاعده با غذای اینجا هم مشکل خاصی ندارم، با این حال نمی شود از اینکه اغلب دوستان دانشجو با غذاهای اینجا مشکل اساسی دارند و لب به نیم پرس های سرو شده توسط تدارکاتچیان اهل علم نمی زنند نیز به سادگی گذشت، بلاخره اگر در مواد و یا احیانا دست پخت آشپز مشکلی وجود نداشت اینقدر اوضاع قاراشمیش نبود.

2) شک نکنید که این آقای شهبازی مهره مار دارد، مگر می شود که یک استاد اینقدر محبوب و دوست داشتنی باشد که درسی را مثل اصول فقه که به خاطر پیچیده و استدلالی بودنش اغلب دانشجویان حقوق از آن فراری هستند ارائه دهد اما کلاسش در کمال ناباوری به علت شلوغی مفرط در سالن اجتماعات برگزار و از کله صبح تا خرخره پر از دانشجو باشد! باور کنید در حالت عادی چنین احتمالی خیلی نادر و شاذ است، باید یک جوری و از جائی آدرس آن کسی که مهره ماری به این مرغوبی در اختیار ایشان قرار داده را پیدا کنم و نسخه ای از آن را بدست بیاورم، بعدا به کارم می آید.

3) به آنهائی که موبایلشان نوکیا با سیستم عامل سیمبیان سری 60 ورژن 3 به بالاست پیشنهاد می کنم حتما این بازی را دانلود و در گوشی خود نصب کنند، لابد می گوئید خوب چه ربطی به حقوق و دانشگاه دارد؟! اتفاقا خیلی ربط دارد، ببینید بعضی اساتید روش درس دادنشان خواب آور و مبهم است، مثلا صدای آرام و یکنواختی دارند، یا مطالبی که عرضه می کنند در حد روخوانی کتاب است و هیچ نکته ای که بتواند ذهن را روشن کند ندارد و یا حتی از آوردن یک مثال جالب و به روز هم دریغ می کنند، اهل شوخی و بذله گوئی و یا احیانا داستان مهیج تعریف کردن هم نیستند، این حالت باعث می شود که شما خسته و کسل بشوید و یا اگر مثل من اعصاب ضعیفی داشته باشید کمی هم اذیت بشوید و دیگر قادر به گوش دادن درس نباشد به همین خاطر بهترین پیشنهاد من به شما این است که در این لحظه گوشی خود را از جیب و یا کیف خود در بیاورید و مشغول این بازی جالب شوید، خصوصیت این بازی این است که برای طی کردن مراحلش باید ذهن شما کاملا متمرکز و اعصابتان ریلکس باشد و در نتیجه تحمل کلاس و حتی گوش دادن به درس هم دیگر سخت و طاقت فرسا نیست، به این ترتیب شما با این عمل با یک تیر دو نشان زده اید! هم بازی می کنید و هم بی مشقت به درس گوش می دهید و به راحتی کلاس را تحمل می کنید زیرا این کار شدیدا باعث بالا رفتن ظرفیت ذهن و اعصاب شما می شود. امتحانش مجانی است، فقط حواستان جمع باشد که همه با هم گوشی های خود را بالا و پائین نکنید، خیلی تابلو می شود!

4) امروز یکی از دوستان که من را سر کلاس مدنی 2 دکتر خجسته دیده بود به مناسبت های مختلف تا توانست تیکه بارم کرد که؛ «چیشش! میری سر کلاس مدنی 2 ؟! پیششش، مدنی 2 رو هنوز بلد نیستی؟ هه...» و از این حرفها، البته اینها را به شوخی می گفت ولی خوب اگر قبلا با دکتر حجسته کلاس داشت و دوست هم می داشت که مدنی را «واقعا» یاد بگیرد هرگز به شوخی هم این حرفها را نمی زد.

5) امروز هوا بهاری بود، به امید سر آمدن زمستان...

۳۸ نظر:

  1. جالب بود به خصوص با مطلبی که راجب استاد شهبازی نوشتید خیلی موافقم.راستی سر کلاس تفرشی نرفتید؟وبازم از اون کارهای جالب نکردید؟

    پاسخحذف
  2. سلام. مطلب خوبي بود

    1-من در اين شش ترمي كه درس خوانده ام -نخوانده ام - ! يك بار هم از غذاي سلف دانشكده نخورده ام! مي دانم از اينكه بروم ژتون بگيرم و بعد هم توي صف غذا بايستم و ... حال خوبي نخواهم داشت! بعد هم مي دانم كه معمولآ غذاي اين طور محيط ها خوب نيست. بپز و بنداز است! ما هم كه همه جانمان شكممان است و گلستان و ميلاد نور و اريكه هم كه نزديكند! سعي مي كنم اگر نان خالي هم شده بخورم اما اينجا غذا نخورم!

    2-خدا جناب شهبازي را به شما ببخشد !

    3-آخ گفتي... پدر پدر بزرگمان سر بعضي از كلاس ها در مي آيد... خواب آور مال يك دقيقه شان است... استاد محترم تمام وقت را روي صندلي شان مي نشينند و از روي جزوه اي مي خوانند ... در اين مورد يا بايد حرص خورد و اعتراض كرد كه آخر اين چه نوع درس دادن است؟ اگر بنا به روخواني باشد كه مي شود در منزل هم خواند.... آخر كار استاد اين است؟

    و يا به قول شما بايد بازي كرد و... كه همه معمولآ راه دوم را انتخاب مي كنيم . بنده الان براي يكي از كلاس هايم از روز قبل كتاب و مجله و جدول ... تهيه مي كنم. موسيقي جديد دانلود مي كنم. باز هم كم مي آيد و با يكي از دوستان مشغول x - o و نقطه بازي و... مي شويم!!!!

    باز خدا پدر اساتيدي را بيامرزد كه اگر درس به درد بخور نمي دهند و كلاسشان هم خواب آور است حداقل هر دقيقه سوالات كشكي از دانشجو نمي پرسند كه چه گفتم ؟و... و يا گير نمي دهند كه چرا حواست نيست... زيرا خودشان مي دانند كه كلاسشان چه فاجعه اي است!

    اما نوع ديگري از اساتيد هستند كه كلاسشان خواب آور و كسل كننده و به درد نخور و فاقد هر گونه بار علمي است اما خودشان خبر ندارند و به خيالشان با هر لحظه تدرس اتمي را نوترون باران مي كنند و پرده از اسرار زمين و زمان بر مي دارند. اين دسته از اساتيد معمولآ طلبكار دانشچو مي شوند كه چرا حواست نيست! اين جوري كلاس نيا ! يا هر دو دقيقه مي پرسند: آقا چه گفتم الان؟ ....

    در صورتي كه نمي دانند اگر دانشجو حواسش به درس نيست، بي علاقه است، و... مقصرش در 90% موارد استاد است

    پاسخحذف
  3. شايد الان يكي از دوستان خوبم كه اميدوارم ((يك دونه)) باشد مخالف باشد . و واقعآ هم (( چه شخصيتي است)) ...

    اما جناب آقاي دكتر سرخوش واقعآ در اين زمينه عالي بودند . يعني طوري درس مي دادند كه توجه همه جلب مي شد. منتظرم تا متون فقه 4 را ارائه كنند تا حتمآ با ايشان درس بردارم.

    علاوه بر ايشان:

    جناب آقاي آدابي هم واقعآ لحن تدريسشان حرف نداشت. من با ايشان حقوق ثبت داشتم .

    آقاي مقيمي هم كه ديگر جاي خود را دارند. 20!

    پاسخحذف
  4. راستي اي كاش در مورد درس تنظيم خانواده هم بنويسي... كه به نظر من غير از اينكه محلي براي شوخي و خنده هاي نا به جا باشد چيزي ديگري نيست.
    درسي واقعآ به درد نخور آن هم براي علوم انساني ها كه به عمرشان از فيزيولوژي و هورمون و... كلامي نخوانده اند و علاقه اي هم ندارند.

    پاسخحذف
  5. البته اين ايراد از دانشگاه نيست. بلكه ايراد از خود درس است و صد البته جنبه ي پايين دوستان

    پاسخحذف
  6. سلام
    میگم ما که موبایلمون از این بازی ها نداره چه کنیم؟البته اعصاب ضعیفی نداریم!چشمان باز است و روحمان خواب و منتظر حضور و غیاب استاد و فرار از کلاس!

    میگم آقا سیاوش ما که زمستونی ندیدیم که منتظر تمام شدنش بشیم.شما دیدید؟

    پاسخحذف
  7. هيچي! ايراد از هيستوري دستگاه خودم بود! درست شد! شرمنده !

    پاسخحذف
  8. سلام. من امروز 5 تا نظر اينجا نوشتم!!!! چي شدند؟!

    ؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  9. mage zemestun o faghat baraye sarma o barf migan
    sar umad zemestun,shode baz baharun,gole sorkhe khorshid baz umado shab shod gorizun
    shayad ma donbale in bahar bashimo shoma donbale bahari ke garma dare o shokufe o ina

    پاسخحذف
  10. درس قحط بود هورمزد خان؟!؟!؟!؟!؟!؟
    حالا یک پیشنهاد!!!
    راجع به آقای نوین هم مطلب بنویسید اصلا ندیدم عبارتی راجع به ایشون بگید.
    فکرمی کنم حقشون ازاین بابت داره ضایع می شه.

    پاسخحذف
  11. آقای شهبازی مهره مار که چه عرض کنم اصلا خیلی کارش درسته.
    بعدش آقای تفرشی جزو کار درستای اساتید دانشگاهن.
    بعدش هم دکتر نوین.
    آقای سرخوش هم عالی اند.
    آقای علی اکبری هم خیلی خوبن.

    پاسخحذف
  12. سلام !
    اول تشكر ميكنم ازت سياوش جان كه ترتيب اثر دادي و خواسته بنده رو هم در پست 5 بنديت گنجوندي (!) راستش منم از وقتي اين دانشگاه اومدم كلا 3 الي 4 بار تو سلف اين دانشگاه غذا نخوردم ( البته اونم تو رو درواسي فيش اضافه دوستان قرار گرفتيم كه نخواستن وقتي كارشون به دوا دكتر ميكشه تنها باشن(!) ) شايد بگي از غذاي 200 توماني نبايد انتظار غذاهاي رستوران نارنجستان رو داشت (!) راست هم ميگي حق داري اما همه كه مثل دوست عزيزمان آقا هورمزد بچه مايه دار نيستند بالاخره ما فقير فقرا اگر يك تكه نون خشك با بقلمون (!) پيدا نكنيم بايد در خدمت همين سلف و غذاهاش باشيم انشاءالله در سال جديد وقتي رفتيد حكيميه و رستوران درست و حسابي تو او بر و بيابان پيدا نكرديد به حرف اين حقير هم ميرسيد (!) پس چه بهتر كه از الان فكري كنبد تا در آنجا دستان مباركتان در پوست گردو نماند و الگوي احسن طبخ و توزيع غذا در سلف دانشگاه رو تجربه كنيد ( به حول قوه الهي )

    از زمانــــي كه من اينجا بـوده ام / از غذاي سلف تـــان نـــاليـــده ام (!)

    مــن ندانم آشپـز اين خيمه كيست / من ندانم فرق زهر و قيمه چيست (!)

    من غذاي سلف را بس خورده ام / مـــن ندانم زنده ام يـــا مرده ام ؟ (!)

    قــاشق و چنگال و سيني را نـگو / از كثيفـــي ها ندارد رنگ و بــــو (!)

    گر غذاي خوب و سالم خوردمــي / همچـــو بلبل من تـــرانه خواندمي (!)

    هر كه زودتر از غذاشان سيـر شد / زودتـــر دكتر بـــرديش ، ديـــرشد (!)

    پاسخحذف
  13. بدر مورد غذاهی دانشگاه باید عرض کنم که اگر قسمت شه خدمت تشریف ببرید حتما بهد از بازگشت از خدمت دلتون برای غذاهای دانشگاه تنگ میشه

    پاسخحذف
  14. من یک بار سه عدد برنج با اصرار دوستم از طعام دانشگاه تناول نمودم و دیگر توبه نمودم بیشتر نخورم.
    گرچه از غذاهای سرباز خانه خیلی بهترند ها حداقل اینها مواد شیمیایی مضاف ندارند.

    پاسخحذف
  15. شماره ی دو رو زدی وسط خال ! (;

    پاسخحذف
  16. چه خبر از مدیر وبلاگ؟
    خبری نیست ازت سیاوش جان.
    چه خبر از کلاسای مسعودی تفرشی ؟ باز هم اتفاقهای عجیب غریب نیفتاد ؟

    پاسخحذف
  17. به نظر من غذا از هر چیزی مهمتره، حیف نیست بحث های عبث درسی و دانشگاهی رو به بحث در مورد غذا ترجیح بدی!!! واقعا جای سوال داره.البته قضا هم خوبه اما غذا بهتره.

    راستی سلام و صبح و ظهر و شب بخیر...

    وبلاگ به روز شد> ریشه در خاک

    با تبادل لینک (مجدداً) موافق هستی یا نیستی ؟ یا نیستی یا هستی؟ یا نه نیستی و نه هستی ولی میدونم در هر صورت هستی یعنی موافق هستی پس من لینکت کردم..


    زنده باد ایران

    پاسخحذف
  18. سلام هورمزد جان، سیستم ورد پرس جوریه که اگر موقع کامنت گذاشتن ایمیل بزارید همون لحظه کامنت شما نمایش داده میشه، اگر این فقره رو رعایت کنی دیگه از این قسم مشکلات پیش نمیاد
    خیلی مخلصیم...

    پاسخحذف
  19. خیلی بعید است که تا دکتر خجسته و دکتر شهبازی و بعد از ایشان دکتر علی اکبری در این دانشکده درس می دهند من توفیق درک حضور دکتر نوین را پیدا کنم

    پاسخحذف
  20. نه دیگه این هفته هوا بارونی نبود، فقط درس خوندیم ;)

    پاسخحذف
  21. راست میگی غذا خیلی مهمه،این امکان هم وجود داره که از کلاس درس مهم تر باشه ولی امکان نداره از مباحثه مهمتر باشه! یه بار دیگه غیبت کنی حذف میشی ;)
    لینک شدی
    راستی غذای اوین چطور بود؟؟

    پاسخحذف
  22. 1-درمورد شماره 1 باید بگم غذاهای دانشگاهیه دیگه باید سوخت و خورد !
    2-درسته واقعا مهره مار دارن از بابت محبوبیت علمی !
    3-سرگرمی که زیاده من موسیقی رو به هرچی ترجیح می دم چون بازی یه جورایی تابلوه!
    4-خوب ایشونم خوبن ولی مسلمه به دکتر شهبازی نمی رسن.
    5-هوا بیشتر گرم وتابستانیه.

    پاسخحذف
  23. سلام

    اين هفته سر يكي از اين كلاس هاي خواب آور يكي از دوستان لواشك تعارف كرد! من هم با ترديد و نگاه نگاه به استاد يك تكه برداشتم! حالا خوردنش خودش داستاني بود !
    روي استاد به تخته بود ... آمديم با دوستان ديگر لواشك را بخوريم كه استاد برگشت ! انگار نه انگار ! اصلآ انگار نديد. دوست ديگري هم كه كنارمان بودد وقتي بي تفاوتي استاد را ديد از كيفش يك بسته آدامس درآورد و بين دوستانش تقسيم كرد ! بقيه هم كم كم فعال شدند !

    جاي شما خالي بود. كلاس دربند دربند بود ! موسيقي سنتي... بگو و بنخند... لواشك ...

    پاسخحذف
  24. غذای اونجا خوب بود همه چی بود ...جوجه کباب .فسنجون.ماهی.آبگوشت.عدسی....همه چی بود خدارو شکر. این از غذا....

    و اما مباحثه به شیوه سرخوشیسم...به جان خودم من خبر نداشتم مهمونی دعوتیم ،از جلسه بعد دیگه جدی شروع می کنیم.
    راستی قرار شد یه عده مثل همون عده ای که درموردشون صحبت کردیم دورادور از کار ما تجربه کسب کنند و دیگه وقتشه مثل سیاوش و فرهاد رجبی و آقای عابدینی و بزرگمهر یه حقوق دان بزرگ بشن.

    زنده باد ایران

    پاسخحذف
  25. سلام .
    ممنون که خبر دادین .
    من تا الان اصلا با شهبازی کلاس نداشتم اما دورادور از محسنات این جانب از طرف دانشجوها شنیدم ولی در مورد خجسته باید بگم الهی خدا چه کارش نکنه یه روز نبینمش اصلا زندگی به کامم نیست .مدنی 3باهاش داشتم منو با 9انداخت!!!!!!!کلی خواهش تمنا کردم گفتم استاد اخه چرا من که همیشه ردیف اول میشستم به حرفاتون گوش میدادم تازه اشم خوب تو برگه نوشتم چرا 9؟؟؟!!!!!!!!!
    بهم گفت یه بار سر کلاس ازت ÷رسیدم بلد نبودی برا همین انداختم!!!!!!!!!!!!!!خدا وکیلی انصاف و میری یعنی عاشق اینجور استادام که به چه راحتی حرفشونو میگن دستش درد نکنه
    مرسی که خبرم کردی .
    فعلا به امید دیدار...

    پاسخحذف
  26. اهان در مورد سلفم باید بگم خیلی کثیفه ادم نمیدونه چی بگه.
    نخوری بهتره .
    البته من اگه قورمه سبزی باشه عمرا نرم بخورم .حاضرم توش هزار پا ببینم اما از قورمه سبزی نگذرم .
    فعلا

    پاسخحذف
  27. dar mazayaye selfo ghazaye an hamin bas ke be mahze inke pay ra daron an migozari boye tamami ghazahaye sonati irani ba makhloti az sosiso kalbas be tor chakoshi to ra ta marze saraye baghi hedayat mikonand . dar morede dr ham ke ... yedonast ensafan . vali li khaheshan fekre khodeton nistin fekre jibe mobarak bashin ke pole nadashtaton kharje dava o dr nashe hala in ghazaye bnazzire daneshgaho nakhorin ....? man ghol midam zende bemonin !!!!!!!!!!!!!!!!payande bashid

    پاسخحذف
  28. سلام ميشه لطفا بهم بگين كي كلاس اصول دكتر شهبازي رو هر جلسه ضبط مي كنه؟ متاسفانه من نمي تونم بيام سر اين كلاس چون يه كلاس ديگه دارم اگه راهنماييم كنين ممنون ميشم هر كي كامنت منو ميخونه بگه لطفا
    انجمن علمي داره؟

    پاسخحذف
  29. سلام
    این ترم شنیدم دکتر خجسته تمام برگه های بچه ها را بعد از تصحیح و نمره دادن به دانشگاه آورده و اعلام کرده هرکس اعتراضی دارد بیاید تا برگه اش را جلویش تصحیح کنم ! اگر این روال همیشگی ایشان باشد به نظرم جای هیچ انتقادی در مورد نمره دادن باقی نمی گذارد، ضمن اینکه این برداشتی که من از نمره دادن ایشان داشتم میانگین چهار نمره بهتر از دکتر شهبازی است،ما هم شانس آوردیم که سوالات کلاس ما را هم که با دکتر شهبازی داشتیم ایشان طرح کرد، حداقل در فهمیدن منظور داستان مشکلی نداشتیم !!

    پاسخحذف
  30. سلام، انجمن بعیده داشته باشه، من دو جلسه را که برای یکی از دوستانم می خواستم از خانم صبوری گرفتم، با موبایل ضبط کرده بود کیفیتش هم نسبتا خوب بود

    پاسخحذف
  31. سلام اینم از خداحافظی قبل سال تحویل..

    انشالله سال خوبی زیر سایه اساتید محترم دانشگاه تهران شمال داشته باشی..

    زنده باد ایران

    پاسخحذف
  32. دکتر خجسته انصافا از روی انصاف نمره می دن و البته گاهی 7 رو 12 می دن.خودشون گفتن.
    ولی واقعا سوالهای آئین دادرسی مدنی 2خجسته خیلی خیلی سخت بود . درواقع گرچه آقای شهبازی سوالهایشان اساسی است ولی حداقل با تدریسی که کردن تناسب داره ولی من کتاب شمس رو تقریبا تیکه و پاره کردم از بس خوندم ولی باز نتونستم شایسته و بایسته به سوالهی دکتر خجسته پاسخ بدم.
    به هرحال شاید کوتاهی از ماست الله اعلم.

    پاسخحذف
  33. سال نو مبارک
    منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

    www.begid.com

    اولین دادگاه مجازی

    پاسخحذف
  34. پيشاپيش سال نو بر تمام حقوق دانان و حقوق خوانان شفق نشين مبارك باد.

    پاسخحذف
  35. بر سر در دانشگه آزاد نوشتند ... / وبلاگ تويي (!) باقي وب ها همه كشكند !

    سال نو رو به مديريت و همه مخاطبان وبلاگ حقوق تهران شمال ( اعم از اساتيد محترم و هم دانشگاهي هاي عزيزم ) تبريك عرض ميكنم ، انشاء الله سال پر خير و بركت و سرشار از موفقيت هاي روز افزوني رو پيش رو داشته باشيد .

    در سايه ايزد تبارك / عيد همگي بود مبارك

    پاسخحذف
  36. سال تو بر همه دنشجویان خصوصا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال خصوصا رشته حقوق مبارک

    پاسخحذف
  37. پارتی بازیه دیگه
    فقط سال نو حقوق خوانها مبارک باشد ؟ !

    پاسخحذف
  38. يه چيزيو من نمي فهمم . تو چي شد که از دکتر شهبازي و دکتر خجسته تعريف کردي ؟!؟!؟!؟!؟!؟!
    دکتر کارش از مهره مار گذاشته . بنده طلعت آن باش که آني دارد !
    تحويل بگير آقاي يعقوبي نژاد .

    پاسخحذف