۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

چهره های پرلبخند

بگذارید بعد از خسته نباشید به همه دوستان به جهت پشت سر گذاشتن امتحانات و استرسها و کم خوابی هایش، اولین پست بعد از امتحانات ترم سوم را اختصاص بدهم به اساتیدی که دیگر با آنها کلاس نخواهم داشت، نه در لیسانس و نه بر حسب فرض و احتمال اگر دو سال دیگر  مهمان همین دانشکده بودم در مقطع فوق لیسانس، در واقع نمی خواهم با توجه به سبک و سیاق این وبلاگ  آخرین فرصت را برای نام بردن از بزرگوارانی که دو ترم با آنها کلاس داشتم  از دست بدهم، دو استادی که هرگز چهره همیشه بشاش و پرلبخندشان را فراموش نخواهم کرد؛ خانم صادقی ودکتر انصاری، با خانم زیبا صادقی حقوق بین الملل خصوصی ا و 2 و با آقای دکتر انصاری حقوق اداری 1 و 2 و پلیس علمی را گذراندم، خانم صادقی که جوانترین استادهایمان بود، بهترین استاد خانمی هم بود که تا به حال در این دانشکده با آنها کلاس داشته ام، غیر از یک یا دو جلسه غیبتی که هم  این ترم داشت و هم ترم پیش، در باقی ساعات (بر عکس من) سر وقت می آمد و با حرارت و صدای گیرا درس می داد و حاضر غایب می کرد و می رفت، البته اگر سوالی هم کسی داشت همانجا آنقدر می ایستاد تا تمام و کمال پاسخگوی آنها باشد، غیر از دو سه مورد هم که مطالب را به هر علتی آنقدر مبهم مطرح کردند که در ابتدا همه و در انتها اکثرا چیزی از درس دستگیرشان نشد بقیه ی مطالب را خیلی خوب و با مثالهای روشن برایمان بیان می کردند، اهل شوخی نبودند، ولی به تیکه های جالب و معمولی می خندیدند،  یکی دو مورد هم که عصبانی شدند، تنها برخوردشان این بود که یک ربع ساعت در مورد آن با لحن تند و محکم صحبت کردند ولی طرف را مستقیما  مورد خطاب قرار ندادند و احیانا ندیدم علنا با کسی برخوردی انجام دهند، ذاتا کلاسشان کسل کننده نبود، ولی بد تایمی کلاس این ترم ما کمی به آن دامن می زد، اغلبمان چند کلاس قبل از آن داشتیم و این کلاس دقیقا هنگام غروب خورشید و اذان مغرب تشکیل می شد، به همین خاطر نیم ساعت آخر همه منتظر کات دادن استاد بودیم، کاری که به هیچ لفظ و معاطاتی نمی توانستیم به سر انجام برسانیم و استاد تا درسش را تمام نمی کرد، ول کن ماجرا نبود، خوب طبیعتا هم حق با ایشان بود، باید درسش را به جائی که می خواست می رساند. خوشبختانه امتحان را هم سخت نمی گیرند، مسائل و سوالات معمولا راحت و معتدل است و با کمی وقت گذاشتن می توان نمره خوبی از درس ایشان گرفت چنانچه ترم پیش بهترین نمره کارنامه من از درس ایشان بود، بر عکس آقای انصاری که به راحتی نمی شود نمره خوب از ایشان گرفت، قبولی تضمینی است ولی با توجه به حجم زیاد و پراکندگی مطالب از قبل ناخوانده ای  که شب امتحان باید بخوانی و دقت بیش از اندازه مصحح (که می گویند خود ایشان نیست؟!) اصولا در بهترین حالت نمره بیش از 15 یا 16 را نباید از ایشان توقع داشته باشی، آقای دکتر انصاری  جزو اساتید مسن دانشکده محسوب می شوند ولی روحیه شاد و طرواتی که در این سن دارند واقعا مثال زدنی است، من همیشه از سلام و علیک و همکلامی با ایشان لذت برده ام، خیلی گرم و خوش مشرب است با «پسر و دختر» به راحتی گرم می گیرد و از این جهت نسبت به خیلی از اساتید امتیاز دارد، البته گاهی در وضوح شوخی هائی که سر کلاس های مختلط می کند گوی سبقت از دیگر اساتید می ربایند ولی با توجه به شخصیت و سن و سالشان کمتر دیده ام کسی معترض و متعرض این سبک شوخی و تیکه های بی پرده باشد، 2مدرک دکترای جزا و جرم شناسی و حقوق اداری از معتبر ترین دانشگاه ها  و سابقه طولانی تدریس در دانشگاه شهید بهشتی و آزاد اسلامی و تالیفات با ارزش جزو افتخارات ایشان است  سابقه درخشانی که موجب آن شده که با تمام کهولت سن هنوز هم  بتوان از ایشان مطلب یاد گرفت، اگرچه نه به اندازه زمان جوانیشان ولی در حد حقوق اداری کفایت می کند، کلیات را معمولا فارق از جزئیات درس می دهند، و این برای امثال من که از مشغله های اداری و دولتی فرار می کنیم گمان می کنم بس باشد،... به هر صورت من از دست تقدیری که  اینگونه رقم زد؛ مدتی از عمرم را در این دانشگاه و پای درس خانم صادقی و دکتر انصاری بگذرانم اصلا شکایتی ندارم که هیچ، هرگاه پس از این در هر مکان و جایگاهی ایشان را ببینم با افتخار می گویم که من شاگرد شما هستم... اما با این حال ناگفته نماند که با تمام  سعی و تلاششان،  نتوانستند من را مجذوب رشته و تخصص تحصیلیشان کنند، نه اینکه از درس اداری یا حقوق بین الملل خوشم نیاید، نه، خوب بودند ولی آنچه را من می خواستم نبودند،علاوه بر آن، شیرینی و حلاوتی که در مدنی ، تجارت ، فقه،  اصول و حتی جزا بود  و پیچیدگی و در هم آمیختگی و ترنم موزونی که از آنها ساطع می شد و می شود در این دروس به مشام نمی رسید، یا حداقل نورش برای من کم سو بود، به همین خاطر تا اینجای کار هیچ برنامه ای برای ادامه تحصیل در این دو رشته و حتی حقوق تجارت پرطمطراق بین الملل ندارم، اگرچه قبلا هدفم برای ادامه تحصیل فقط همین قسم اخیر بود.

۴۳ نظر:

  1. ghabl az inke varede daneshgah besham hamishe shenide budam ke zana shayad moalemaye khubi bashan vali nemitunan ostade khubi beshan
    vaghti terme 2 ba khanumi sadeghi class dashtam fahmidam ke in harf ziad dorost nist
    vali vaghti in term ba ye ostade khanumi ke kheili mosentar va ba tajrobe tar az khanume sadeghi budan va edeahashun sar be falak
    mikeshid class bardashtam fahmidam ke bayad darbast in nazariyaro ghabul konam va khanume sadeghio ye estesna hesab konam

    پاسخحذف
  2. من ارادت خاصي نسبت به هر دو اين بزرگواران داشته و دارم ( حالا بزار نمره ها بياد ببينيم ارادتمون بيشتر ميشه يا نه !!!) البته خانم صادقي چند بار به اشتباه يه كم لطفي هايي نسبت به بنده داشتند ولي نمي دونم تونستم رفع سوء تفاهم كنم يا نه ( انشا.. كه شده باشه ) حالا پيشنهاد ميكنم سياوش جان يكم زود قضاوت نكن و عجولانه تصميم نگير(!) من ميگم اگر با آقاي دكتر قائم مقام فراهاني( مد ظله العالي ) كلاس برداري به رشته حقوق بين الملل علاقت دو چندان ميشه ( دو چندان كه چه عرض كنم 100 چندان !) اما حالا كه اومديم تو گود و چونمون گرم شد يكم از بقيه استاد ها هم بگيم ديگه ( نظرت چيه ؟ ) آقا الحق و الانصاف استاد ها اين ترم براي همه دانشجو ها شمشيرهاشون رو از رو بسته بودند نمونه هاش رو هم از چهره هاي بعد از امتحان هم كلاسيهاي عزيزت ميتونستي ببيني كه چه دسته گل هايي نكاشته بودند (!)
    ياد يه شعر زيبا در اين زمينه افتادم كه ميگه :

    يكي خندان ، يكي گريان / يكي لبهايش آويزان
    يكي نالان، يكي شادان / يكي هم ناسزا گويان
    يكي بر سر زنان حيران / يكي هم اشك در چشمان
    يكي غرغر كنان ، لرزان / يكي رنجور و نيمه جان
    مكن محتاجشان يا رب / به ناز ظالم استادان !

    اينجا جا داره از اساتيد عزيز دروس جزاي اختصاصي ، زبان عمومي و آئين دادرسي مدني تشكر و قدر داني ويژه اي داشته باشم كه همه دانشجو هاشون رو شرمنده كردن با اين وضع امتحان گرفتنشون ! سياوش يه وقت هست نميخوني مياي چند صفحه مينويسي براي يكي از استاد ها ( همون سيستم ماست ماليزيشن خودمون يا همون سيستم وجبي نمره دادن خودشون! ) ولي يه وقتي هم انصافا وقت ميزاري و ميخوني نميتوني 2 خطم بنويسي(!) اين استاد هاي عزيز ما 72 ملتن ( ماشا الله تو اين نمره گرفتن امتحاناتمون انقدر سمن داريم كه ياسمن توش گمه !!!) واقعا تو اين جهاد اكبر كدوم ما پيروز ميدون بوديم ؟ تو ميدوني؟

    چند ترمي شد و باز نمره نداد طاس مرا !
    اي خدا حالي بده خودت بكن پاس مرا !

    پاسخحذف
  3. راستي سياوش جان تولدت مبارك( ما يادمون بود ولي تو باور نكن ! ) امان از اين امتحان ها كه حواس نميزاره براي آدم انشاء الله 120 ساله بشي وبلاگ نويس

    پاسخحذف
  4. خانم زیباصادقی دیگری مهم بنده هستند.چون از آرزوهامه که مثله ایشون استاد خوب وقابلی بشم.

    پاسخحذف
  5. ببخشید10ثبت نام شروع می شه هنوز هیچ خبری نیست.

    پاسخحذف
  6. این واقعا برام تعجب بر انگیز بود که یه خانوم استاد اینقدر بتونه بین شاگرداش طرفدار داشته باشه

    پاسخحذف
  7. فعلا با یک حساب سر انگشتی نسبت اساتید مرد به خانم هم بیشتر است و هم نسبتا بهتر درس می دهند، کتابها را هم که همه آقایون نوشته اند، ولی نمیدانم می شود از این اطلاعات مثل شما برداشت کرد یا نه؟! بحث خوبی است
    (عذر می خواهم که مجبور شدم قسمت آخر کامنت ما را پاک کنم)

    پاسخحذف
  8. خیلی ممنون سعید جان، تو هم انشاالله 121ساله بشی (باشه باور نمی کنم ;) قربانت)

    پاسخحذف
  9. این ترم خیلی بعیده در مورد خانم دکتر میرشمسی مطلبی بنویسم، اگر کسی نکته ای در مورد ایشان به ذهنش رسید همین جا نظر بدهد،
    به نظر خودم و برخلاف تصور قبلی ام سطح علمی ایشان خوب است فقط تن و شیوه تدریسشان اصلا همه فهم و گیرا نیست، ضمن اینکه بعضی اوقات مشخص است بدون مطالعه و با تکیه به متن لمعه که همیشه دستشان است ( در روش متن خوانی چاره ای جز این نیست آقای وجدانی هم شرح لمعه را از رو می خواند «ولی قبلش درس را کامل توضیح می دهد» ) سر کلاس حاضر می شوند و گاهی برای بعضی مطالب که بیش از بیست بار درس داده اند مجبور به فکر کردن می شوند، حتی گاهی بعد از فکر کردن هم مطلب تمام و کمال به یادشان نمی آید ، با این حال در مجموع از اینکه کل کتاب را درس می دهد و ما را مجبور می کند کل متن عربی لمعه را بخوانیم و یاد بگیریم از ایشان ممنونم، این سختگیری موقع آزمون کانون و ارشد خیلی به دردمان می خورد، خیلی

    پاسخحذف
  10. سلام.با خانم صادقي متاسفانه كلاس نداشته ام و تعريفشان هم از همه شنيده ام. بين الملل عمومي من به ترتيب با جناب قائم مقام بود و جناب تقي زاده انصاري.
    كه اولي خوب بود و در مورد دومي همان به كه سكوت اختيار كنيم!

    بين الملل هاي خصوصي هم اولي با جناب صديق بود كه بسيار عالي بودند . و دومي با خانم نيكان بهرامي كه ... همان به كه سكوت اختيار كنيم!

    اما آقاي دكتر انصاري واقعآ خوب بودند. مخصوصآ در كلاس پليس علمي.
    الان هم هر وقت ايشان را مي بينيم چند دقيقه اي صحبت مي كنيم و اگر غم عالم را هم داشته باشي از دلت مي رود از بس كه ايشان با اخلاق و خوش صحبت هستند .
    نمره ! من از ايشان تا به حال دو عدد 16 داشته ام! اداري يك و پليس علمي

    پاسخحذف
  11. راستي در مورد شعر سعيد و طاس و... بد نيست ما هم بسراييم!


    مگر پر شود ديگري را كلاس
    كه مكره شوم سر سپارم به طاس !
    بگفتا: وجب گر نگيريد مَشت!
    صحيح هم كه باشد بگيريد هشت!
    براي مثال اهليت را بگفت
    كه گر زير ده خط نوشتي... بيافت !
    به علم و به درك و به اشراف...نيست!
    سيه كن ورق را تو تا ناف : بيست !

    پاسخحذف
  12. آقا هورمزد كل كله ؟
    پس اينم داشته باش !

    ز دست [deleted] داد و بيداد/ ز استادش كنم همواره فــريــاد

    الهي خير نبيني ظالم استاد / بميري زودتر دلها شود شاد

    الهي طاس تر گردي از اين هم / برد اطراف موهاي تو را باد

    الهي غصه ات از حد فزون باد / الهي خانمانت سرنگون باد

    بسازم نيزه اي نيشش ز پــولاد / [deleted]

    پاسخحذف
  13. به به شاعران را ببینید اونوقت اینا هجو یا هزل؟

    پاسخحذف
  14. سیاوش خان گرام هنوز به خاطرداریم که قول فرمودید مقایسه جامعی مابین اساتید خجسته وشهبازی داشته باشید گرچه"
    به از شهبازی استاده دگرنیست
    هنرکردی گربگیری از او بیست!!!

    ببخشید دیدیم جو شاعرگون است وماهم که همینجوری شعرمون می آد!!!!

    پاسخحذف
  15. khanoom sadeghi vaghean ostade bi naziri boodan...khaste nabashid beheshun migam va kheily tashakor mikonam azashun babate class khobi ke dashtan...albate ke man feker mikardam 20 besham 13 shodam kheilyy tajoob kardam choon bargar o ali dade boodam...bazam mercy ostad classetoon kheily khob bood.

    پاسخحذف
  16. اي بابا برادر من اسم نيار ! هنوز نمره هامون نيومده ها ببينم بلدي بندازي مون؟!

    پاسخحذف
  17. حالا تو اسمت سعيد است اگر گير داد مي گويي من نبودم و سعيد ديگري بود... من چه كنم كه اسمم هورمزد است و در اين دانشگاه كه سهل است در 10 دانشگاه ديگر هم فقط خودمم!

    پاسخحذف
  18. - شنیدم آقای خجسته گفته اند از مقایسه خوششان نمی آید، ایشان هم چون شدیدا مورد احترام من هستند مجبور شدم از برسی روش تدریسشان همراه با دکتر شهبازی در یک پست صرف نظر کنم، ضمن اینکه خودمم به جزئیاتش که فکر کردم دیدم بهتر است جدا جدا در موردشان بحث کنم. ضمنن اگر فرق عمده ،مفید و قابل ذکری هم بود به صورت موردی ذکر می کنم، یک مورد هم آماده در ذهنم دارم اگر شد می نویسم. ...

    - نظر من هم هنوز در مورد اینکه دکتر شهبازی بهترین استاد این دانشکده است تغییری نکرده است

    پاسخحذف
  19. دارد طبع شعر و شاعری حقوقدانهای محترم گل می کند،یحتمل اینها آثار ترکشهای باقی مانده از امتحانات و روزی بیست بار چک کردن نمراتش در سایت گازوئیلی دانشگاه می باشد،
    سعید و هورمزد؛ از دست شما سعدی به بیابان شد... کجائی حافظا ... کنایه جفت شما را گرفتم، خوبه که دیگه جرئت ندارید اسم ببرید ;)

    پاسخحذف
  20. آقا تا كي ميخواين سانسور كنيد؟ سانسور تا كجا آخه؟ بابا ميخوايم داد بزنيم از دست اين اساتيد به كي گله ببريم ؟ به كجا شكايت كنيم؟ من خيلي سانسور كردم بعد نوشتم شعر رو ولي گويا مثل اينكه كافي نبوده (!)

    پاسخحذف
  21. سلام نمره جناب وجب آمد ! گويا دستم از دست استاد كوچك تر بوده است! زيرا 13 شدم!

    راستش را بخواهي ديگر از دست اين استاد بي خرد و مسخره و امثال او خسته شده ام . بايد فكري كرد نمي دانم بايد با آقاي سلاحي صحبت كنيم يا ضيغمي و يا اصلآ با مديريت تهران شمال. شورش را درآورده اند. مي داني كه نهايتآ خيلي خيلي كه كم بشوي 17 است و بعد مي بيني استاد از مستراح بيرون مي آيد و برگه تو را در دست دارد! فكر مي كنم مشكل از بي غيرتي ما تا به امروز بوده ... اگر همان ترم اول كه به زور پرتمان كردند در طويله ي ايشان از خجالتش در مي آمديم و سر و تنش را چنان كه شايسته بود مي شستيم ترم هاي بعد جرئت اين اغلاط اضافه را نمي كرد!

    الان مثل سگ عصباني ام!!!! اي كاش جناب استاد الان اينجا بود تا پاچه و خرخره اش را با هم مي گرفتم! آخر يكي نيست بگويد آقاي دكترررررر تو همين كه برگه من و امثال من را تصحيح مي كني بايد افتخار كني و در دفترچه ي خاطراتت بنويسي كه فلاني با من درس برداشته بود!
    آن وقت 13 بدهي؟!!!!!!! مسخره نيست؟!!


    خدايا توفيقي به من بده تا يك روز نحوه ي وكالت كردن اين جناب طاس را ببينم! آقا مي فرمايد من در دادگاه كه وارد مي شوم قاضي تا من را مي بيند از جا پا مي شود مي گويد : به ! آقاي دكتر... شما كه خودت استاد .... هستي!!! ديگر من چه حكمي مي توانم بدهي به جز تاييد شما ! فقط شما تصور كنيد كه جنون تا چه حد است! و البته دروغ!

    پاسخحذف
  22. يعني اولين روزي كه دانشكده باز شود با آقاي سلاحي صحبت خواهم كرد. بس است ديگر هر چه قدر كه اين استاد مسلم درس... حق اين و آن را پامال كرده است .
    يك نفر در اين دانشكده نيست كه از دست او راضي باشد. به خدا بعضي از اساتيد را مي بينم به قدري با شخصيت و با شعور هستند كه افتخار مي كني حتي به صورت مهمان سر كلاسشان باشي.
    نمره خوب ملاك استاد خوب نيست. اما بعضي ها فكر مي كنند ارث پدرشان را از دانشجو مي خواهند.

    پاسخحذف
  23. سياوش جان يادت هست پيش تر گفتم. استادي مطلبي را غلط مي گفته و يكي از بچه ها پرسيده مگر اين طور صحيح نيست( كه حرف دانشجو صحيح بود) و آن استاد از كلاسش بيرونش كرده بود؟ همين استاد بود!

    همين استاد 2 ترم پيش من را توي خيابان ديد و گفت چند وقتي است نمي بينمت ...و پرسيد : فلان درس را با چه كسي برداشته اي؟
    گفتم: با آقاي ...

    گفت": آخ! براي چي با اين بي سواد درس برداشتي؟ آخر هم يك امتحان تستي مي گيرد همه نوزده بيست! و هزار دري وري پشت سر آن استاد بيچاره گفت!

    شما فقط اخلاق را ببين!

    پاسخحذف
  24. آقا هورمزد ديدي حالا اخوي؟ حالا من بيراه ميگم؟ اينجا هم كه ماشاءالله از دست سانسور هاي آقا سياوش نميشه فرار كرد پس محترمانه تر مينويسيم تا انشاءالله به كسي بر نخورد!

    در اين سرماي دانشگاه آزاد / كه من هرگز ندارم مثل آن ياد !
    دلم سوزد بهر كله اي طاس / كه هر صبح و هر شب ميخورد باد !
    چنان بادي كه سرد و سوزناك است / برارد از دل استاد ما داد !
    يكي استاد بي معرفت و لوس / بميرد زود تر دل ها شود شاد !

    الهي آمين !

    پاسخحذف
  25. سلام
    خسته نباشی!
    باهات موافقم در مورد این دو بزرگوار،حیف که بین الملل خصوصی،3تا نبود! من که جدا مجذوب بین الملل شده ام،البته عدم وجود درس بین الملل خصوصی 3 منافع و معایبی داره،منافعش مال تو که علاقه ای به این رشته نداری و معایبش اول مال یکی مثل منه که به این درس علاقه مندم ویکی هم برای.... .در مورد دکتر انصاری که ارادت ویژه ای به ایشون دارم،اما از درسشون فراری بودم. قبول داری که اصلا جذاب نبود،البته من هیچ یک از کلاس های ایشون را نرفتم!!(جای 3نقطه ها 5خط مطلب نوشته بودم که به دلایلی مجبور به پاک کردنشون شدم اما برای یادبودشون 3نقطه گذاشتم که بگم خیلی حرف داشتم اونجا)
    با دوستان برای سرنگونی برخی اساتید بویژه(خیلی گشتم جز طاس کلمه دیگه ای بگم)خیلی موافقم،جدا باید کاری کرد.
    نوشتم اینجا که... بازم مجبورم حرفمنیمه بزارم

    پاسخحذف
  26. ای باباااااااااااااااااا

    شما ها هم گیر اوردینا
    این عرایضی که اقای سعید و اون یکی گفتند شامل حاله اکثر افراد این مدرسه با پسوند پیشوند استاد میشههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هاهاهاهاهاهاها
    از اقایان تا بانوان یا همه طاس هستند یا در راستای کسب این مقام طاسی در حال سبقت وپیشی گرفتن از یکدیگر هستند اخه برای تنوع لازمه چون همه ماشا الله دکتر و پرفسورند ودیگر مرتبه علمی نمانده که خود را به ان مشغول نمایند هاهاهاهاها

    دیگر اینکه حمد و ستایش بزرگان را که مکانی افزون بر دانشگاه برای این سروران فراهم اورده اند که ذره ای از علومشان به .... نرود (که خدای ناخواسته این در های گرانبهای علم (فسیل)را استفاده نشده به دست زحمتکش و پرتحمل خاک بسپاریم)حال باز در بوق و کرنا کنید که ما در بازیافت هم جهان پنجمی هستیم !!!!!!!!!!!اینها شایعات دشمنان است .ما بنا بردلایل گفته شده وشواهد .........علاوه بر رتبه اول در جهان صاحب سبک هم هستیم

    و باز حمد وسنا یشان که با ابن روش اینده شغلی فرزندان حقوق همیشه تضمین است وارزوهای جوانان بسیاری که می خواهند شبیه استادxیاzیاxz شوند براورده خواهد شد و این کودکان دلشاد(با عرض معذرت از دیگر حروف الفبا که نشد نام ببریم به این علت که خسته کننده بود و النهایه اسامی دیگر حروف الفبا هم تا دقایقی دیگر توسط سیاوش پاک میشه.هاهاهاهاهاهاهاهاها
    حال میتوان فهمید که چرا از اوضاع دادگستری داده همه به فغان است ؟
    حضور پر بار نوابغ وشاید اختلاف نظرهایشان در ....

    حالا هی بگید این وبلاگ مورد داره+نظراتش
    تازه حل المسائل هم هست


    حالا اصل مطلب پس از مقدمه(بدون مقدمه نمی فهمیدین)(با اکسنت خوانده شود)
    خصایص ذکر شده توسط دو فرد ذکر شده بسیار کلی بود و مانع اغیار نبود وعام بود
    و سئوال اصلی کدام معلم نابغه مد نظر بود


    با سپاس فراوان از اینکه متن اینجانب رو سانسور می فرمائید
    سایه شما در امر سانسور نامستدام

    پاسخحذف
  27. سلام داداش با توجه به اینکه زمان ما از امکانات ثبت نام اینترنتی برخوردار نبودیم میخواستم ازت بپرسم برای ثبت نام اینترنتی حتما باید اول پول را واریز کرد؟اخه پرداخت یک میلیون و چهارصد هزار نومان کم نیست یادمه ترم آخر کارشناسی بیشترین مبلغی که دادم دویست و بیست هزار تومن بود اگه راهی سرغ داری بهم بگو

    پاسخحذف
  28. yad nagerefty einja ein soale zayato naporsi

    پاسخحذف
  29. جسارتاً اینکه گفتی آقای رحیمی خجسته گفتن از مقایسه خوششان نمیاد حرف دقیقی نیست، بلکه خودشون رو با دکتر شهبازی قابل مقایسه نمی دونن، می گه دکتر شهبازی یه نابغۀ بی نظیره که کسی به پاش نمی رسه و نفس مقایسه با ایشون، در واقع زیادی تحویل گرفتن اون کسیه که با شهبازی مقایسش می کنن! ضمناً همیشه تأکید می کنه که خودشو شاگرد شهبازی می دونه و من از کسی نشنیدم که تا به حال آقای رحیمی خجسته مدعی همطرازی با دکتر شهبازی شده باشه. دکتر شهبازی هم همیشه از دکتر رحیمی خجسته با احترام حرف می زنه. با این حساب عجیبه که بعضیا یه جوری حرف می زنن که انگار این دوتا با هم رقیبن، به نظر من فقط رفیقن.

    پاسخحذف
  30. سلام مهیار جان
    همین طور است، اتفاقا جلسه آخر کلاس ما هم حرف شما را تاکید کرد و گفت؛ من شاگرد دکتر شهبازی محسوب می شوم، بلکه دقیقتر از محسوب شدن، گفتند؛ من سر کلاسهای تحلیلی آقای شهبازی در زمان دانشجوئی ایشان در دانشگاه تهران حاضر می شدم و از این حیث واقعا شاگرد ایشان هستم،
    ولی کسی که حرف ایشان را به من منتقل کرد، دقیقا گفت که دکتر خجسته کلا گفته اند که از نفس مقایسه شدن خوششان نمی آید، به نظرم این 2تا مطلب قابل جمع هستند و می توان گفت از هر دو جهت ایشان راضی به مقایسه نبوده اند، هم از مقایسه شدن خوششان نمی آید و هم به طریق اولی از مقایسه با کسی که حکم استادی بر گردن ایشان دارد،
    میگن علم انسان رو متواضع میکنه اینه! حالا این دو بزرگوار رو که بهترین اساتید این دانشکده هستند قیاس کنید با فلانی که خودش رو از کاتوزیان هم بالاتر میدونه یا فلانی که خودش رو مجسمه حقوق معرفی کرده یا حتی فلانی که فقط کم مونده بگه من خود شیخ انصاری ام!

    پاسخحذف
  31. سلام
    ما که تا کامل پول را به حساب دانشگاه آزاد واریز نکنیم، امکان انتخاب واحد برایمان ایجاد نمی شود، یک سری به امور دانشجوئی بزن هم وام دولتی خوبی می دهند، هم امکان تقسیط شهریه را فراهم می کنند...

    پاسخحذف
  32. از اونجائی که گفته اند؛ الانسان حريص علی ما منع ! ضمن مخالفت با اطلاق و کلی گوئی شما و رک گوئی سعید و هورمزد یک مدتی تیغ سانسور را غلاف می کنم.

    پاسخحذف
  33. khahesh mikonam
    shoma salahe weblogo baraye davamesh behtar midunin

    پاسخحذف
  34. ااابله!!!فکرمی کنم که هرسخن جایی وهرنکته مکانی دارد.ولی هرکسی طالبه مقایسه این دوبزرگواره بهش ییشنهاد می شه سرکلاس هردو حاضر بشه وبعد متوجه می شه دیگه!!!!حالا من نمی دونم چرا آقای خجسته یه جایی گفتن که قدر آقای شهبازی رو نی دونیم!!!!!واقعا جای تعجبه!!!ولی هرکسی که می دونه واسه چی داره حقوق می خونه خیلی هم زیاد قدر علم آقای شهبازی رومی دونه!!!!

    پاسخحذف
  35. درضمن من هم با جدا جدا بررسی کردن هرکدوم از استادامون موافقم.

    پاسخحذف
  36. سلام بر داداش سیاوش رفیق بلاگی و هم دانشگاهی حقوقی خودم با مطلب اتانازی به روزم خوشحال میشم نظرت بدونم خیلی مخلصم

    پاسخحذف
  37. هورمزد باز تو به استاد مورد علاقه من توهین کردی؟ ;) بشکنه او دستی که نمک نداره باید اون ترم می انداختت تا این حرفو نمی زدی loool ;)

    پاسخحذف
  38. سلام خوبید ببخشید من می خوام یکی از دوستان دبیرستانم که توی دانشکد هشما درس می خونه بعد از سال های پیدا کنم حقوق می خونه ورودی 86 شما ورودی چندی؟ به خدا اگه کمکم کنید خیلی لطف می کنید باتشکر بهار همیش

    پاسخحذف
  39. اسمی نشونی چیزی ندارید بگید؟؟؟؟!!!!!!!!ازدوستتون؟؟بهار؟
    ازاینجاش خیلی خوشم آمدآقای انصاری قبولی تضمینی است:D

    پاسخحذف
  40. سلام به همه من تعريف هاي شما را از خانم دكتر صادقي قبلاً اينجا ديده بودم و باهاش درس برداشتم الحق كه بي نظيره تو همين يكي دو جلسه چيزايي ياد گرفتم كه شاه كار در ضمن فهميدم كه سياوش راست مي گه همون سر كلاس هم كافيه ازش يه سئوال بپرسي تا آخرش مي ره حتي اگه از بحث خودش خارجه بشه و بعد خيلي عالي باز برمي گرده به بحث خودش. فقط نمي دونم چرا درس هاي ديگه رو ارائه نمي كنه؟ كسي اينو مي دونه؟ يا مي دونيد چيكار مي تونيم بكنيم كه درساي ديگه بين الملل را هم ايشون ارائه بكنن؟

    پاسخحذف
  41. لطفا فایل های زیر رو برای دانلود با ذکر منبع جهت استفاده مخاطبان درج کنید
    بانک قوانین :
    http://www.4shared.com/document/TTqV13A5/The_Great_Bank_Of_Laws_Islamic.html

    زندگی نامه حقوقدانان :

    http://www.4shared.com/document/Q2buARQY/_________.html

    پاسخحذف